در گفت وگو با العالم مطرح شد؛

هشدار موشکی صنعا به عربستان و امارات در صورت خودداری از توافق آتش بس

شنبه 24 دی 1401 - 11:36

عضو تیم ملی مذاکره کننده یمن، با ضعیف دانستن احتمال رسیدن به توافق آتش بس جدید در یمن از سوی طرف های متخاصم، هشدار داد که در این صورت جنگ، درگیری و موشک بین ما و آنها حاکم خواهد بود.

العالم _ یمن

حمید عاصم، از اعضای تیم ملی مذاکره کننده یمن، در مصاحبه با شبکه العالم تاکید کرد که خواسته های دولت یمن برحق است و نیازمند مذاکره نیست، این خواسته ها شامل پرداخت حقوق به همه یمنی ها، گشایش فرودگاه ها و بنادر و توقیف نشدن کشتی ها است.

این عضو تیم ملی مذاکره کننده یمنی هشدار داد در صورت نرسیدن توافق به آتش بس جدید، جنگ و موشک بر مرحله بعدی بین صنعا، عربستان سعودی و امارات حکمیت خواهد کرد.

عاصم گفت: «هنوز آتش بس جدیدی وجود ندارد و سه دوره آتش بسی که موعد آن پایان یافت، تمدید نشده است.

وی توضیح داد: «امروز در مرحله مذاکرات هستیم و هیئت های عمانی به صنعا می آید و برای دیدار با وزیر خارجه عربستان در امان به مسقط باز می گردند».

حمید عاصم بر لزوم حل و فصل مسائل در روزهای آینده و نه هفته های آینده برای دستیابی به راه حل های اساسی در مورد مسائل انسانی در یمن در مرحله نخست و سپس رسیدن به مراحل بعدی تاکید کرد.

وی تاکید کرد که در صورت دست نیافتن به آتش بس، جنگ، درگیری و موشک بین ما و آنها (یعنی)، بین صنعا و ریاض و همچنین امارات و کسانی که در مدار آنها هستند، حاکم خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها