امیرعبداللهیان وارد دمشق شد

امیرعبداللهیان وارد دمشق شد
شنبه 24 دی 1401 - 13:11

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پنجمین سفرش به سوریه بعد از تصدی این سمت، دقایقی قبل وارد دمشق شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان در مقصد دوم سفرش به منطقه غرب آسیا و پس از سفر به بیروت و رایزنی با مقامات لبنانی دقایقی قبل وارد فرودگاه دمشق پایتخت جمهوری عربی سوریه شد.

این پنجمین سفر امیرعبداللهیان به سوریه است. وی شهریور ماه و همچنین مهر ماه سال۱۴۰۰ به سوریه سفر کرد. سومین سفر امیرعبداللهیان به دمشق فروردین سال جاری و پس از سفرش به بیروت انجام شد. وی برای بار چهارم ۱۱ تیر ماه سالجاری به دمشق سفر کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، محمدصادق فضلی مدیرکل وزارتی و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این درباره سفرش به دمشق گفته بود: در این سفر با آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره آخرین تحولات منطقه و گفت‌وگوهای دوجانبه به رایزنی خواهیم پرداخت و علاوه بر آن با وزیر خارجه سوریه و مشاور امنیت ملی این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو خواهیم کرد.

وزیر خارجه ایران دیروز (جمعه) در بیروت و در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی درباره گفت‌وگوهای سوریه و ترکیه نیز بیان کرد: از گفت‌وگوهای سوری و ترکی و گفت‌وگوهای به عمل آمده بین مقامات سوریه و ترکیه خرسندیم و از مسیر گفت‌وگو و مذاکره برای حل مشکلات این دو کشور استقبال می‌کنیم. معتقدیم برای تمرکز بر راه‌حل سیاسی قوی‌تر بین سوریه و ترکیه فرمت آستانه را با مشارکت دادن سوریه باید تقویت کرد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان پنجشنبه شب در رأس هیأتی به بیروت رفت و روز جمعه ۲۳ دی ماه در پایتخت لبنان با مقامات لبنانی از جمله نخست‌وزیر پیشبرد امور، وزیر خارجه و رئیس مجلس لبنان دیدار کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با دبیرکل حزب الله لبنان و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ملاقات کرد. وی همچنین در گزارشی در اینستاگرام درباره سفرش به بیروت با بیان اینکه همواره از ثبات و امنیت لبنان حمایت کرده و استقرار و ثبات این کشور را به نفع کل منطقه‌ می‌دانیم، گفت: در امور داخلی لبنان مداخله نمی‌کنیم، اما در صورت نیاز به کمک و نقش ایران، از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها