خطر آمریکای هسته ای در زمینه کشتار اتمی، از زبان خبرنگار نیویورک تایمز

خطر آمریکای هسته ای در زمینه کشتار اتمی، از زبان خبرنگار نیویورک تایمز
شنبه 24 دی 1401 - 21:31

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» اعلام کرد مایکل اشمیت، خبرنگار نیویورک تایمز در واشنگتن، نخستین بار در چاپ کتاب جدیدش با نام «دونالد ترامپ علیه ایالات متحده» فاش کرد: « رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست‌ جمهوری خود بر حمله اتمی به کره شمالی و متهم کردن کشور دیگری به این حمله اصرار داشت.  

العالم _ کشکول

اشمیت در بخشی از کتاب خود به ده ها مصاحبه با مقامات سابق دولت ترامپ و افراد دیگری که آن زمان با جان کلی، رئیس وقت کارکنان کاخ سفید کار می کردند، اشاره می کند. وی به نقل از جان کلی می نویسد: هشت روز پس از ورودش به کاخ سفید به عنوان رئیس کارکنان، ترامپ هشدار داد که کره شمالی با آتش، خشم و قدرتی مواجه خواهد شد که جهان پیش از این ندیده است.

در این کتاب آمده است: آنچه جان کلی را به وحشت انداخت، سخنان ترامپ پشت درهای بسته در دفتر بیضی شکل در مورد استفاده از سلاح هسته‌ای علیه کره شمالی بود و اینکه: «دولت می‌تواند شخص دیگری را سرزنش کند تا از خود سلب مسئولیت کند».

اشمیت به نقل از کلی می نویسد که او "سعی کرد با عقل و منطق به ترامپ توضیح دهد که چرا این کار نتیجه نخواهد داد و مشکل خواهد بود که در صورت حمله هسته ای به کره شمالی، انگشت اتهام به سوی آمریکا نشانه نرود."

نویسنده توضیح داده است که جان کلی فرماندهان ارشد نظامی را به کاخ سفید آورد تا ترامپ را درمورد پیامدهای خطرناک چنین جنگی مطلع کنند. نکته قابل توجه در مورد سخنان اشمیت به نقل از کلی این است که در این جلسه «بحث بر سر اینکه چه تعداد افرادی ممکن است کشته شوند، تأثیری بر ترامپ نداشت»!!

بر اساس این کتاب، کلی به ترامپ هشدار داد که برای یک حمله پیشگیرانه به تایید کنگره نیاز دارد هرچند باعث ناراحتی ترامپ شد. با این حال، طرحی که کلی برای منصرف کردن ترامپ به آن متوسل شد و در نهایت باعث شد او از تصمیم خود برای جنگ عقب نشینی کند، این بود که کلی ترامپ را متقاعد کرد که می تواند با تلاش برای برقراری رابطه دیپلماتیک، اثبات کند که "بزرگترین معامله گر در جهان" است و در نتیجه از یک درگیری هسته ای در بهار 2018 جلوگیری کرد.

مشهور است که جان کلی از نزدیک ترین یاران ترامپ به حساب می آمد، بنابراین شهادت او بسیار معتبر تلقی می شود و این شهادت به عنوان تاییدی اضافی بر حقیقتی محسوب می شود که پیشتر درمورد جنون، حماقت و بی پروایی ترامپ گفته می شد، مسئله ای که همچنین نشان می دهد که چگونه صهیونیسم جهانی حتی با توانایی های آمریکا بازی می کند آنگاه که احمقی مانند ترامپ را به حکمرانی می رساند و از آن برای رسیدن به اهداف و منافع خود در جهان بهره می برد. نکته قابل توجه این است که طبق گزارشی «ان‌بی‌سی» در آن زمان، خود کلی در دوران تصدی در کاخ سفید، ترامپ را «احمقی که از مسائل سیاسی چیزی نمی‌داند» توصیف کرده بود.

شگفت آور این است که آمریکا که امروزه عَلَم جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای را برافراشته و با ایران مبارزه و آن را محاصره و ناعادلانه ترین تحریم های یکجانبه را علیه تهران اعمال می کند، فقط به دلیل داشتن برنامه هسته ای با اهداف صلح آمیز آن هم با نظارت شبانه روزی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، چگونه به این سادگی و در عین حال سبکسری وحشیانه به سلاح هسته ای می نگرد و به بکار گیری آن می اندیشد و اینگونه جان میلیون ها انسان بیگناه برای آن بی اهمیت است!!!

پربیننده ترین خبرها