گزافه‌گویی کوخاوی: لبنان را 50 سال به عقب بازخواهیم گرداند؟

گزافه‌گویی کوخاوی: لبنان را 50 سال به عقب بازخواهیم گرداند؟
يکشنبه 25 دی 1401 - 09:09

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل که دوران مسئولیتش به پایان رسیده، در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست شاید برای بیستمین یا سی امین  بار تهدید کرد اگر جنگ جدیدی با حزب الله روی دهد  اسرائیل، لبنان را  پنجاه سال به عقب بازخواهد گرداند.

العالم درگوشی

معلوم نیست آیا این تهدید حزب الله توسط کوخاوی پیش از بازنشستگی، آخرین بار است یا نه و در دو روز باقی مانده از مسئولیتش دوباره تهدید خواهد کرد و بدین ترتیب به خاطر تهدید حزب الله وارد کتاب رکوردهای گینس خواهد شد و رکورد تهدیدات نتانیاهو و گانتز را خواهد شکست.

شایان ذکر است کوخاوی چند ثانیه پس از تهدید خود مبنی بر بازگرداندن لبنان به 50 سال پیش، توافق تعیین مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را "خوب" توصیف کرد.

این یک اعتراف آشکار به قدرت موضع لبنان برای ورود به مذاکره غیرمستقیم با رژیم اشغالگر اسرائیل بر سر تعیین مرزها و همان نیروی معادله طلایی، ارتش و مردم مقاوم است که اسرائیل را مجبور کرده برای اولین بار در تاریخ خود بدون کسب امتیاز از طرف یک کشور عربی وارد مذاکره شود، طرفی که آماده آغاز جنگ به جای چشم پوشی از یک وجب از آب خود به اذعان کوخاوی بود.

مشکل کوخاوی مانند سایر رهبران رژیم اشغالگر اسرائیل این است که هنوز در فضای جنگ 1967 و پیش از آن زندگی می کنند، زمانی که ارتش اشغالگر می امد و به سرزمین و آبهای کشورهای عربی حمله می کرد، بدون اینکه از واکنش هیچ طرف عربی هراس داشته باشد. در حالی که امروز حتی قادر به ارائه طرحی برای مقابله با «گردان های رضوان» وابسته به حزب‌الله نیست که هدفش در اولین رویارویی با «اسرائیل»؛ آزادسازی الجلیل فلسطین است.

کوخاوی که تهدید می کند لبنان را به 50 سال قبل باز می گرداند، با مردان سرسختی روبرو خواهد شد که دست این رژیم را از ثروت های لبنان بریده و اسرائیل را به سال 1948 باز می گردانند.

پربیننده ترین خبرها