زنان فلسطینی؛ اسوه های مقاومت و طلایه‌ داران ایثار و مقاومت

يکشنبه 25 دی 1401 - 15:32

کمتر زنی در فلسطین را پیدا می‌کنید که پدر، همسر، برادر یا فرزندانش را در جریان مقاومت علیه اشغالگران از دست نداده باشد و یا تجربه آوارگی نداشته باشد، اما آنها لحظه‌ای به تسلیم شدن و دست کشیدن از مقاومت فکر نکردند.

العالم فلسطين

زندگی زنان فلسطینی با فداکاری و از خودگذشتگی تعریف می‌شود، آنها به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه، در طول سالیان طولانی اشغال، با مصیبت‌ها و ازدست دادن‌ها سر کردند، زنان فلسطینی در برابر کشتار، زخمی شدن و تخریب منازل خود، آوارگی و از دست دادن عزیزانشان هیچگاه تسلیم نشدند.

زنان فلسطینی با تشدید حملات و اقدامات غیرانسانی پس از انتفاضه الاقصی، بیشترین آسیب را دیدند، به گونه ای که به ندرت زن فلسطینی را می توان پیدا کرد که عزیزانش، شهید یا اسیر نباشد، از سوی دیگر صدها زن فلسطینی به شهادت رسیدند یا تحت شکنجه و بازداشت قرار گرفته و هنوز پشت میله‌های زندان هستند.

زنان فلسطینی در دل رژیم صهیونیستی رعب و وحشت انداختند، راه شهدای زن فلسطینی ادامه دارد؛ «وفاء ادریس» زن 26 ساله فلسطینی نمونه ای از زنان مبارز است که در سال ۱۹۴۸ دست به عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین زد، وی در این عملیات تعدادی از اسرائیلی‌ها را به هلاکت رساند و شمار دیگری را زخمی کرد.

پربیننده ترین خبرها