خشم گسترده علیه پروژه بن سلمان برای تخریب کوه احد

يکشنبه 25 دی 1401 - 20:15

برخی گزارش‌های مطبوعاتی حاکی از رویکرد رژیم آل سعود برای ساخت یک مرکز درمانی در کوه احد است، مساله‌ای که خشم کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت.

العالم ـ عربستان سعودی

پروژه تخریب کوه احد در واقع در ادامه تغییر هویت و میراث اسلامی جزیره العرب به بهانه انجام اصلاحات است؛ این پروژه با خشم گسترده مسلمانان در داخل و خارج عربستان روبرو شد.

"محمد بن عبدالله المسعری" دبیرکل حزب التجدید الاسلامی گفت: تا زمانی که مردم سکوت کنند در آینده اقدامات بیشتری علیه هویت اسلامی صورت خواهد گرفت؛ از این رو به امت اسلامی درباره این سکوت و این اقدامات سازمان یافته هشدار می دهیم.

کاربران شبکه های اجتماعی می گویند که تخریب کوه احد اقدامی برای محک زدن افکار عمومی برای از میان بردن دیگر اثار اسلامی بخصوص در مدینه منوره است، سوالات بسیاری درباره انتخاب کوه احد برای انجام این پروژه وجود دارد حال آنکه صدها کیلومتر زمین پهناور برای انجام این پروژه وجود دارد.

کاربران فضای مجازی تاکید کردند که این اقدام در واقع بی توجهی به جنبه نمادین کوه احد است که ضریح 70 شهید صحابه رسول اکرم (ص) را در خود جای داده است.

"سلطان العبدلی" یک پژوهشگر در زیر هشتگ "حجاز در خطر است" به ملت عرب و فرهیختگان عرب هشدار داد که سکوت در قبال اقدامات بن سلمان موجب از میان رفتن میراث اسلامی در مکه و مدینه و تبدیل کوه احد به پناهگاه یهودیان می شود.

کاربری به نام "ابومحمود" نیز در زیر توییت العبدلی نوشت: ال سعود میراث اسلامی حجاز و حرمین شریفین را از میان می برند.

"ابوالجنی" نیز در واکنش به این خبر از کشورهای اسلامی خواست تا کوه احد را نجات دهند و حجاز را آزاد کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها