کرواسی: آمریکا و ناتو درگیر «جنگ نیابتی» با روسیه هستند

کرواسی: آمریکا و ناتو درگیر «جنگ نیابتی» با روسیه هستند
دوشنبه 26 دی 1401 - 10:07

رئیس جمهوری کرواسی در اظهاراتی با بی‌اثر دانستن تحریم‌ها علیه روسیه، گفت آمریکا و ناتو در اوکراین به یک «جنگ نیابتی» علیه روسیه وارد شده‌اند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، زوران میلانوویچ در نشست خبری با بیان اینکه هیچ منطقی در اعمال تحریم‌های علیه روسیه وجود ندارد، افزود: برنامه کشورها نباید گرفتن قدرت از ولادیمیر پوتین (رییس‌جمهوری روسیه) و یا اعمال تحریم‌ها باشد. تحریم‌ها هیچ دستاوردی نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: واشنگتن و ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی)، یک جنگ نیابتی علیه روسیه و با همکاری اوکراین به راه‌ انداخته‌اند.

رییس جمهوری کرواسی با اشاره به دخالت ناتو در جنگ کوزوو و بمباران یوگسلاوی سابق در سال ۱۹۹۹ میلادی (۱۳۷۸ شمسی)، خاطر نشان کرد: آن‌ها تنها از یک جنگ به جنگ دیگر می‌روند. اما آیا ما باید احساس کنیم برده آمریکا هستیم؟

بر این اساس، ماه گذشته قانونگذاران کرواسی پیشنهاد دولت برای پیوستن کرواسی به ماموریت اتحادیه اروپا در حمایت از ارتش اوکراین را رد کردند.

رئیس جمهور کرواسی نیز که فرمانده عالی نیروهای مسلح این کشور محسوب می‌شود با این همکاری که مستلزم آموزش نیروهای اوکراین در کرواسی است، مخالفت کرد و هشدار داد: آموزش سربازان اوکراینی در خاک اتحادیه اروپا عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

میلانوویچ همچنین گفته بود کرواسی نباید در جنگ شرکت کند و این پیشنهاد ناقض قانون اساسی است، زیرا با توجه به اینکه این کشور عضو اتحادیه اروپا یا ناتو نیست، در اصل اوکراین را متحد اعلام نکرده است.

پربیننده ترین خبرها