داووس امسال جمعیت بی‌سابقه‌ای را به سوئیس می‌کشاند اما اهمیت آن رو به افول است

داووس امسال جمعیت بی‌سابقه‌ای را به سوئیس می‌کشاند اما اهمیت آن رو به افول است
دوشنبه 26 دی 1401 - 14:58

سی‌ان‌ان در مطلبی به بررسی دلایل کاهش اهمیت مجمع جهانی اقتصاد که از امروز در سوئیس آغاز می‌شود پرداخت.

العالم - اروپا

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، هر سال، مدیران تجاری و کسب و کارها، میلیاردرها و سیاستمداران در داووس سوئیس گرد هم می آیند که می تواند به حل مشکلات جهانی کمک کند.
این یک گردهمایی پر زرق و برق است که اغلب مورد انتقاد قرار می گیرد. منتقدان می گویند داووس درک درستی از واقعیت‌های موجود ندارد. همچنین به نظر می رسد داووس امسال به شکلی فزاینده بی‌اهمیت باشد زیرا بزرگترین جنگ در اروپا از سال 1945، اقتصاد جهان را با شکاف‌هایی عمیق مواجه کرده است.
مجمع جهانی اقتصاد امسال - که از اوایل دهه 1970 به میزبانی یک شهر اسکی آلپاین برگزار می شود، از دوشنبه آغاز می شود. انتظار می‌رود 2700 نفر کننده از جمله اولاف شولتس - صدراعظم آلمان، اورسولا فون در لاین - رئیس کمیسیون اروپا، لیو هه - معاون نخست‌وزیر چین، یون سوک یول - رئیس‌جمهور کره جنوبی - و جان کری - فرستاده اقلیمی ایالات متحده، در داووسِ امسال شرکت کنند که یک رکورد محسوب می شود.
با این حال، نخستین نشست زمستانی حضوری داووس از سال 2020 در حالی برگزار می‌شود که وزنه‌های سنگین اقتصادی بر اساس قوانین متفاوتی به حرکت درمی‌آیند: شرکت‌ها زنجیره‌های تامین را به محل حضور خود نزدیک‌تر می‌کنند، ذخیره‌سازی استراتژیک سرعت خود را افزایش می‌دهد و مدیران شرکت‌هایی که زمانی تجارت آزاد را تمجید می‌کردند، به‌طور فزاینده‌ای نسبت به افزایش تهدیدهای ژئوپلیتیک محتاطانه ظاهر می‌شوند.
رعنا فروهر، ستون نویس فایننشال تایمز، که کتابش با عنوان «بازگشت به خانه» استدلال می کند یک تغییر جدید به سمت بومی سازی در جهان در جریان است و قوانین حاکم بر اقتصاد در نیم قرن اخیر در حال تغییر هستند، در این خصوص می‌گوید: «فکر می کنم داووس کاملاً بی ربط شده است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها