لاوروف: غرب دیگر شریک سیاسی و اقتصادی معتبری نیست

لاوروف: غرب دیگر شریک سیاسی و اقتصادی معتبری نیست
دوشنبه 5 دی 1401 - 14:53

وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر لزوم کنار گذاشتن واحد پول دلار در معاملات ارزی، گفت غرب به زودی با ضعف در توانایی خود برای کنترل اقتصاد و رهبری جهان مواجه خواهد شد.

العالم - اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در گفتگو با مسئولان رسانه‌های این کشور، به انتقاد از رویکردهای خصمانه کشورهای غربی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی پرداخت.

لاوروف با بیان اینکه غرب اعتبار خود را به عنوان شریک در روابط سیاسی و اقتصادی از دست داده، گفت: «آمریکا، جهان را برای اتخاذ موضعی خصمانه علیه روسیه تحت فشار قرار می‌دهد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن تاکید بر لزوم کنار گذاشتن واحد پول دلار در معاملات روسیه با کشورهای دیگر، توضیح داد: «البته برای خلاص شدن از شر دلار به زمان نیاز داریم. اما غرب به زودی با ضعف در توانایی خود برای کنترل اقتصاد جهانی مواجه خواهد شد».

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه غرب چه بخواهد چه نخواهد باید برای حل بحران اوکراین مذاکره کند، اظهار داشت: «به زودی شاهد کاهش قابل توجهی در توانایی غرب برای رهبری جهان خواهیم بود».

لاوروف ادامه داد: «غرب تمام روابط خود با روسیه را تخریب کرده است. ولی کشورهای زیادی هستند که ما با آنها همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی داشته باشیم».

وی ضمن اشاره به نظریه پایان تاریخ متعلق به «فرانسیس فوکویاما»، گفت دولت کنونی آمریکا به ریاست‌جمهوری «جو بایدن» خواستار محقق شدن این نظریه است تا ایدئولوژی لیبرال بر تمام جنبه‌های زندگی مردم جهان مسلط شود.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و هدایت‌کنندگان غربی او به‌دنبال اعمال خواست خود و نه امتیاز دادن هستند، افزود: «این در حالی است که روسیه بارها خواستار یافتن راهکاری بود».

به گزارش فارس، پیش از این نیز «میخائیل گالوزین» معاون لاوروف با بیان اینکه پایان جنگ در اوکراین ممکن است اما توافق صلح بر مبنای خواسته‌ها و شروط کی‌یف نخواهد بود، تأکید کرد، پایان بحران منوط به «آمادگی کی‌یف و عروسک‌گردانان غربی» آن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها