کنعانی در واکنش به لفاظی رئیس جمهور کره: منتظر توضیح وزارت خارجه کره جنوبی هستیم

کنعانی در واکنش به لفاظی رئیس جمهور کره: منتظر توضیح وزارت خارجه کره جنوبی هستیم
دوشنبه 26 دی 1401 - 23:06

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات ضدایرانی منتشر شده به نقل از رئیس جمهور کره جنوبی در سفرش به امارات تصریح کرد: منتظر توضیح وزارت خارجه کره جنوبی هستیم.

العالم - ایران

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) ۲۶ دی ماه به اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در امارات عربی منحده واکنش نشان داد و گفت: وزات امور خارجه در حال بررسی و پیگیری اظهارات دخالت آمیز رئیس جمهور کره جنوبی درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده به عنوان دو کشور همسایه و دوست است.

«یون سوگ یئول» رئیس‌ جمهور کره جنوبی که به امارات عربی متحده سفر کرده در اظهاراتی مداخله جویانه ایران را دشمن امارات خوانده است.

در این باره ناصر کنعانی در واکنش به این اظهارات ضد ایرانی عنوان کرد: اظهارات نقل شده از این مقام کره‌ای نشانگر عدم اطلاع کامل از مناسبات تاریخی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات عربی متحده و تحولات بسیار سریع و مثبت در این زمینه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با جدیت مواضع اخیر این کشور و به ویژه اظهارات رئیس جمهور آن در مورد روابط ایران و امارات را که فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است، در دست پیگیری دارد و منتظر توضیح وزارت خارجه کره جنوبی در این زمینه است.

رئیس جمهور کره جنوبی که در حال بازدید از نیروهای این کشور در امارات عربی متحده بود خطاب به نیروهای این کشور گفت: «امارات کشور برادر ما است... امارات یک کشور خارجی به این نام نیست. اینجا، کشور شما است. امنیت کشور برادر ما امنیت ما است. دشمن امارات، تهدیدآمیزترین کشور یعنی ایران است و دشمن ما کره شمالی است... ما با امارات در وضعیت مشابهی قرار داریم.»

رئیس جمهوری کره جنوبی روز شنبه در چارچوب یک سفر رسمی چند روزه وارد ابوظبی شد و دیروز با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در کاخ «الوطن» دیدار و دو طرف درباره توسعه همکاری‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

در پی اغتشاشات اخیر در ایران نیز شاهد اظهاراتی مداخله جویانه از سوی مقامات کره جنوبی بودیم که البته با واکنش تند کنعانی مواجه شد و او نهم آبان ماه در نشست خبری با خبرنگاران در این باره گفت: این کشور نمی‌تواند در ارتباط با مدیریت یک اغتشاشی که یک طرف آن جریان‌ها و دولت‌های خارجی هستند، به جمهوری اسلامی ایران درس اخلاق و مدیریت بدهد. اگر مدیریت بلد بودند، باید آن جشن (جشن هالووین) را مدیریت می‌کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها