پکن: چین و آمریکا باید راهی برای تفاهم با یکدیگر پیدا کنند

پکن: چین و آمریکا باید راهی برای تفاهم با یکدیگر پیدا کنند
سه شنبه 27 دی 1401 - 00:58

معاون وزیر امور خارجه چین گفت که پکن و واشنگتن باید مسیر درستی برای تفاهم بین خود بیابند، زیرا هرگونه رویارویی بین آنها در نهایت به منافع دو کشور و جهان آسیب می رساند.

العالم-آسیا

«ژی فنگ» معاون وزیر امور خارجه چین امروز چهارشنبه در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه چهارمین مجمع بین المللی اتاق فکر چین که توسط موسسه مطالعات مالی ژونگ یانگ برگزار شد، افزود: چین و ایالات متحده به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان و اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل، منافع مشترک گسترده ای در تضمین صلح و ثبات جهانی و ارتقای توسعه و شکوفایی جهان دارند و مسئولیت ویژه ای در این زمینه دارند.

معاون وزیر امور خارجه چین تصریح کرد: روابط چین و آمریکا فراتر از روابط دوجانبه است و سرنوشت کل جهان به آن بستگی دارد و تمام جهان در حال تماشای اقدامات چین و ایالات متحده است.

دیپلمات چینی خاطرنشان کرد: دو کشور باید مسئولانه با تاریخ، صلح و ملت ها برخورد کنند و در مسیر درست همزیستی با یکدیگر به نفع مردم دو کشور و کل جهان گام بردارند.

وی ادامه داد: وقتی چین و آمریکا وارد جنگ با یکدیگر می‌شوند، چه این جنگ سرد باشد و چه گرم، تجاری باشد یا فناوری، در نهایت به منافع چین، آمریکا و همه کشورهای جهان ضربه وارد می کند.

به گفته ژی فنگ، در نظر گرفتن چین به عنوان بزرگ‌ترین تهدید ژئوپلیتیکی، ایجاد گروه‌های بین‌المللی مختلف علیه چین و یا اعمال اقدامات گوناگون برای مهار چین «مانند اقداماتی که علیه شوروی سابق انجام شد»، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها