محکومیت گسترده صدور حکم اعدام برای مُبلغ سعودی

محکومیت گسترده صدور حکم اعدام برای مُبلغ سعودی
سه شنبه 27 دی 1401 - 22:29

یک دادگاه سعودی ، " عوض القرنی" مبلغ اسلامی و استاد دانشگاه را به  ادعای "خصومت با عربستان " از طریق تبادل پیام و توئیت در  برنامه های "واتس اپ" و "توئیتر" به اعدام محکوم کرد.

العالم ـ داغ های مجازی

پس از اعلام حکم اعدام "عوض القرنی" از سوی دستگاه قضائی سعودی، کاربران شبکه های اجتماعی، خشم خود را از این حکم اعلام داشتند و بر لزوم برخورد و مقابله شدید با این حکم ناعادلانه به منظور پرهیز از ظلم، بی عدالتی و خونریزی بیشتر تاکید کردند.

«فهد الغفیلی» فعال سعودی با انتشار پستی در توییتر نوشت: اگر عوض القرنی می پذیرفت مثل دیگران تملق بگوید و اصولش را زیر پا بگذارد، حالا در صف اول و راهروهای دولتی و دربار و کاخ ها بود اما وی استواری و حقیقت را برگزید و هم اکنون با خطر اعدام روبروست.

الغفیلی در توئیتی دیگر نوشت: مقایسه عائض القرنی و عوض القرنی مانند زمین و آسمان است اولی دین خود را برای رضایت مسئولان (سعودی) فروخت و در کاخ ها سکونت کرد و دومی با حفظ دین و پایبندی به اصول و ارزش های خود سرفراز ماند و زندانی شد.

الغفیلی همچنین با انتشار یک کلیپ قدیمی از عوض القرنی نوشت: سخنان تاثیرگذار وی درباره بی عدالتی و نتیجه آن این است (که دادستانی عمومی عربستان خواستار اعدام او شده است)

القرنی در این ویدئو می گوید: «به هوش باشید مبادا شریک ظلم باشید». ظلم افراد در حق یکدیگر به هیچ وجه با ظلمی که ملتها به یکدیگر می کنند ، یکسان نیست.

«محمد البخیتی» نیز با انتشار توییتی خواستار نجات علمای حرمین شریفین از ظلم بن سلمان شد و گفت: نجات علمای کشور از شمشیر محمد بن سلمان یک مسئولیت دینی و اخلاقی است که بدون استثنا بر دوش تمام امت اسلامی است، زیرا ساکنان این کشور نمی توانند با وی مقابله کنند یا حتی از سیاست او انتقاد کنند. مسلمانان دنیا، خون علمای حرمین شریفین بر گردن شماست.

حساب کاربری "مفتاح" که در ترجمه گزارش ها، اخبار و اطلاعات درباره رژیم بن سلمان و چشم انداز 2030 تخصص دارد، به نقل از "میدل ایست مانیتور" گزارش کرد: بن سلمان از سپتامبر 2017 بر سرکوب منتقدان و مخالفان نظارت داشته است. به گونه ای که خودسرانه شیخ عوض القرنی را دستگیر کرد و دادستانی با علم به اینکه 65 ساله است، خواستار اعدام او شد.

حساب کاربری "زندانیان عقیدتی" ضمن انتشار اظهارات ناصر القرنی، پسر "عوض القرنی "مبلغ سعودی ، در گفت و گو با روزنامه انگلیسی "بیلاین تایمز" نوشت : قوه قضاییه پدرم را به دلیل درخواست اصلاحات و بهبود وضعیت حقوق بشر مجرم دانسته و این خواسته اکثر شهروندان عربستانی است.

حساب کاربری «زندانیان عقیدتی» در توئیتی دیگر تأکید کرد: محاکمه شیخ عوض القرنی به طور مستمر در دادگاه ها به تعویق می افتد، به گونه ای که دادستان عمومی به دنبال وارد کردن اتهامات ناعادلانه به وی است تا به اشد مجازات برسد.

"وسام العامری " یکی از فعالان سعودی نیز نوشت: حکم اعدام ناعادلانه صادره برای شیخ علامه دکتر عوض القرنی که ان شالله به زودی آزاد خواهد شد، اگر با صلابت و شدت عمل و عقلای جامعه و خاندان حاکم مواجه نشود، خدای ناکرده ظلم بیشتری را رقم می زند، و چه بسا اشتهای ظالم را برای بی عدالتی و ظلم و خونریزی بیشتر باز کند.

«محمد ضاهر العریفی» استاد تاریخ و خبرنگار قطری هم با انتشار کلیپی درباره برخی از شخصیت های بازداشت شده سعودی نوشت: خداوند خالد الراشد، عبدالعزیز الطریفی ، ابراهیم السکران، عوض القرنی، محمد الصالح المنجد ،عبدالمحسن الاحمد، سلمان العوده، سفر الحوالی، محمد موسی الشریف، ناصر العمر، یوسف الاحمد، عمر المقبل همگی را از اسارت و زندان رها کند.

پربیننده ترین خبرها