انتقال 142 خانوار داعشی عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

انتقال 142 خانوار داعشی عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
چهارشنبه 28 دی 1401 - 09:59

مشاور امنیت ملی عراق از انتقال 142 خانوار داعشی از اردوگاه الهول سوریه به اردوگاهی در موصل خبر داد.

العالم ـ عراق

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، طی توئیتی از انتقال ۱۴۲ خانوار عراقی از اردوگاه الهول سوریه به اردوگاه الجدعه در موصل واقع در استان نینوی خبر داد.

وی نوشت: در چارچوب ادغام ساکنان اردوگاه الهول در جامعه، دولت عراق ۱۴۲ خانوار عراقی را برای بازپروری و ادغام در جامعه از اردوگاه الهول سوریه به اردوگاه الجدعه منتقل کرد.

الاعرجی افزود که این اقدام در چارچوب تلاش برای نابود کردن منابع تروریسم و فراهم کردن مقدمات لازم برای بستن اردوگاه الهول و رسیدن به امنیت پایدار برای عراق و منطقه انجام می‌شود.

مشاور امنیت ملی عراق اکتبر پیش از وجود توافق بین‌المللی برای بسته شدن اردوگاه الهول که گفته می‌شود از مجموع ۶۰ هزار نفر حاضر در آن، ۲۵ هزار عراقی را در خود جای داده، خبر داده بود.

به گزارش فارس، اردوگاه الهول، در ۱۵ کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، قرار دارد. در درگیری‌های نیروهای کُرد وابسته به آمریکا برای بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده‌های آنها به الهول منتقل شدند.

بسیاری از ناظران، پتانسیل موجود در این اردوگاه را برای احیای مجدد داعش مناسب توصیف می‌کنند. در اردوگاه الهول، نزدیک به ۷۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که اغلب آنها کودک و زن هستند گفته می‌شود که نزدیک نیمی از آنها عراقی هستند. اداره این اردوگاه، طی گزارشی که اوایل مهرماه گذشته منتشر شد، تایید کرد که در این اردوگاه نزدیک به ۴۰ هزار زن و کودک داعشی از ۵۳ کشور جهان به سر می‌برند. کشورهای اروپایی با بازگشت این اتباع خود به دلیل خطراتی که برای امنیت این کشورها دارند، مخالفت می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها