موج جدید حذف منتقدان حکومتی در عربستان سعودی

چهارشنبه 28 دی 1401 - 13:27

همزمان با گزارش‌ها مبنی بر صدور حکم اعدام علیه شماری از مبلغان سعودی از جمله عوض القرنی، مدافعان حقوق بشر و مخالفان سعودی هشدار داده‌اند که مقامات ریاض وارد مرحله جدیدی از سرکوب و حذف فیزیکی منتقدان حکومتی شده‌اند.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، مقامات سعودی خواستار اعدام شماری از مبلغان اسلامی به اتهام تروریستی شده‌اند با این ادعا که آنها در تلاش برای تضعیف امنیت این کشور پادشاهی بوده‌اند.

به همین دلیل، دادستانی کل سعودی برای این مبلغان که در سپتامبر ۲۰۱۷ بازداشت شده‌اند از جمله عوض القرنی، سلمان العوده، شیخ علی العمری و شیخ حسن فرحان المالکی، احکام اعدام را صادر کرده است.

روزنامه انگلیسی گاردین پیشتر اعلام کرد که دادگاه قوه قضائیه سعودی عوض القرنی، مبلغ برجسته را پس از گذشت بیش از 5 سال بازداشت به اعدام محکوم کرده است. به نوشته این روزنامه، قوه قضاییه سعودی با نفوذ به حساب‌های کاربری القرنی در توییتر، واتس‌اپ و تلگرام ادعا کرده است که وی از آن‌ها برای حمایت از اخوان المسلمین استفاده کرده است.

انتشار این خبر، موجی از خشم و نارضایتی در میان محافل مردمی در عربستان ایجاد کرده است. در همین راستا، ناصر پسر عوض القرنی تأکید کرده است که قوه قضائیه سعودی پدرش ( عوض القرنی) را به دلیل مطالباتش، از جمله انجام اصلاحات و بهبود وضعیت حقوق بشر، گناهکار شناخته است.

در حالی‌که مقامات ریاض در حال آماده شدن برای صدور احکام اعدام جدید هستند، مدافعان حقوق بشر و مخالفان سعودی هشدار داده‌اند که مقامات موج جدید سرکوب شدید علیه منتقدان حکومتی را کلید زده اند.

پربیننده ترین خبرها