پیشنهاد خصمانه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیشنهاد خصمانه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
چهارشنبه 28 دی 1401 - 18:46

پارلمان اروپا امروز پیشنهاد داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریستی قرار گیرد.

العالم - اروپا

پارلمان اروپا امروز چهارشنبه پیشنهاد قرار دادن سپاه در فهرست تروریستی را به رأی گذاشت.

بر اساس اعلام این رسانه، نمایندگان پارلمان اروپا صبح امروز (به وقت محلی) در یک رأی گیری با حضور ۶۳۸ نماینده، پیشنهاد مذکور به اتحادیه اروپا را به رأی گذاشت.

بر این اساس، این پیشنهاد با ۵۹۸ رأی مثبت در برابر ۹ مخالف و ۳۱ ممتنع به تصویب رسید.

این رأی گیری به منزله پیشنهاد پارلمان اروپا به اتحادیه اروپا بوده و الزام آور نیست، ایران پیشتر در این خصوص به اتحادیه اروپا هشدار داده است.

«اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا دیروز سه شنبه در حاشیه نشست داووس در موضع گیری مداخله جویانه به خبرنگاران گفته بود: حکومت ایران حقوق اساسی انسانی را زیر پا می‌گذارد!

رئیس کمیسیون اروپا با نقش قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در این باره مدعی شده بود: ما در واقع به دنبال وضع دور جدیدی از تحریم‌ها علیه آنها هستیم و من از قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی هم حمایت می‌کنم!

پیشتر اقدام مشابه آمریکا علیه سپاه پاسداران در زمان دولت ترامپ با واکنش‌های گسترده‌ای در منطقه روبرو شد و از جمله مقامات دولت سوریه و عراق طرح واشنگتن علیه سپاه پاسداران را به شدت رد کردند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که در بسیاری از کشورهای غربی برای انجام اقدامات علیه سپاه پاسداران اختلاف نظرهای عمیقی وجود دارد و هنوز بسیاری از سیاستمداران در اروپا حاضر به همراهی با طرح‌های ضدایرانی واشنگتن نیستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها