هیاهو اروپا علیه ایران و سکوت در مقابل عربستان؛ لکه ننگی دیگر بر پیشانی مدعیان دموکراسی

هیاهو اروپا علیه ایران و سکوت در مقابل عربستان؛ لکه ننگی دیگر بر پیشانی مدعیان دموکراسی
چهارشنبه 28 دی 1401 - 22:36

میزان نفاق غرب در قبال مسائل حقوق بشر در جهان شوک آور است. در واقع باید دنبال واژه دیگه ای برای توصیف مواضع و رفتارهای مسئولان غربی در خصوص حقوق بشر بویژه در قبال اقدامات هولناک رژیم عربستان باشیم.

العالم ـ کشکول

مسئولان غرب برای ابراز دشمنی با ایران از یکدیگر پیشی می گیرند؛ روزی نمی گذرد که محکومیت ها و یا تهدیدهای آنها را نشنویم، اعمال تحریم ها از سوی غرب نیز اینک به دور چهارم رسیده است و این علاوه بر تحریم مسئولان و نهادهای ایران و قرار دادن آنها در فهرست تروریسم در اروپاست.

نکته قابل توجه آن است که ایران به رغم تمام اغتشاشات اخیر که با حمایت آشکار و صریح خارج بوده است؛ فقط عده کمی را اعدام کرده است.

ایران فقط کسانی که نیروهای امنیتی را به قتل رساندند، اعدام کرده است. قتل نیروهای امنیتی توسط اغتشاشگران نیز اثبات شده است. اما اروپایی ها که پرچم دفاع از حقوق بشر به دست گرفتند، به خود زحمت دیدن جنایتهای هولناک "معترضانشان" را نمی دهند!

در مقابل، از سال 2015 ملک سلمان و پسرش 1000 نفر را اعدام کردند، در سال 2016 ، 47 نفر به گردن زدن با شمشیر محکوم شدند، در سال 2019 نیز 37 نفر به شکل دسته جمعی با شمشیر گردن زده شدند، در ماههای اندک گذشته نیز بزرگترین اعدام دسته جمعی در تاریخ عربستان رخ داد؛ بن سلمان در عرض یک روز 81 نفر را سر برید.

در حالی که سال 2022 خونبارترین سال در تاریخ عربستان از لحاظ حجم انبوه اعدام شدگان در این کشور به شمار می آید؛ اما حتی یکی از مسئولان غربی یا اروپایی که برای حقوق بشر در ایران اشک تمساح می ریزند، یک قطره اشک برای اعدام شدگان در عربستان نریختند، بلکه سران کشورهایی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند، به عربستان رفت و آمد می کنند، کشوری که روزنامه نگار خود را در استانبول با اره قطعه قطعه کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر وقت انگلیس در ماه مارس 2022 به عربستان سفر کرد و با بن سلمان دیدار داشت.

امانوئل مکرون در ماه جولای در سفر به عربستان با بن سلمان دیدار کرد، در همان ماه نیز جو بایدن به عربستان سفر کرد. اولاف شولتز در ماه سپتامبر 2022 در ریاض با بن سلمان دیدار داشت.

تمام این شخصیتها از جمله کسانی هستند که برای وضعیت حقوق بشر در ایران اشک تمساح می ریزند، اگر رفتار این مقامات غربی نفاق و دورویی نباشد پس قطعا چیزی بدتر و فراتر از نفاق است. در واقع لکه ننگی است که تا ابد بر پیشانی "سران دموکراسی های غرب" باقی خواهد ماند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها