پشت پرده بازداشت و اعدام علمای دینی در عربستان

چهارشنبه 28 دی 1401 - 22:26

معارض و عالم سنی و رئیس دفتر سیاسی "کمیته دفاع از حقوق مشروع" در عربستان پشت‌پرده حذف سیاسی و یا فیزیکی علمای دینی و حامیان تغییر در رفتار حکومت با مردم توسط رژیم سعودی، فاش کرد.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، سعد الفقیه در ویدیویی به حذف فیزیکی و یا انزوای علمای دینی و اصلاحات در عربستان سعودی، از جمله عوض القرنی مبلغ دینی اشاره کرده و گفته است این شخصیت‌ها توسط مقامات ریاض بازداشت و یا اعدام می‌شوند چون آنها خواستار آزادی بیان و انجام اصلاحات هستند.

الفقیه به ادعای حکومت علیه این شخصیت‌های دینی و اصلاح‌طلب اشاره می‌کند و می‌گوید مقامات، آنها را به تحریک مردم برای شورش مسلحانه علیه حکومت متهم می‌کنند؛ در حالی‌که این اتهام کاملا بی‌اساس است.

این معارض سرشناس سعودی افزود، از این شخصیت‌های دینی و اصلاح‌طلب که مردم عربستان را به مقابله با فساد و ظلم دعوت می‌کنند، بازداشت می‌شوند تا در معرض مرگ تدریجی در زندان‌ها قرار بگیرند.

حساب کاربری "الأمل ميديا با بازنشر این ویدئو خواستار آزادی عوض القرنی شد.

یک دادگاه سعودی چند روز پیش عوض القرنی، مبلغ اسلامی و استاد دانشگاه را به ادعای "خصومت با عربستان سعودی" از طریق تبادل پیام و توئیت در پلتفرم‌های "واتس اپ" و "توئیتر" به اعدام محکوم کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها