صنعاء: اشک‌های بایدن برای امارات فاقد اعتبار است

صنعاء: اشک‌های بایدن برای امارات فاقد اعتبار است
پنج‌شنبه 29 دی 1401 - 01:59

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به سخنان دیروز جو بایدن در سالروز پاسخ موشکی و پهپادی ارتش یمن به تجاوزات چند ساله امارات، اعلام کرد که اطمینان‌ دادن رئیس جمهور آمریکا به امارات تلاشی برای دخالت مجدد این کشور در تجاوز و حمله به یمن است.

العالم-یمن

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء چهارشنبه شب در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور آمریکا به مناسبت سالروز پاسخ سال گذشته رزمندگان ارتش یمن به چندین سال جنایات امارات در یمن، اعلام کرد که «اطمینان‌ دادن جو بایدن به امارات تلاشی برای دخالت مجدد این کشور در تجاوز و حمله به یمن است، اما ثبات و امنیت امارات تنها با تشویق این کشور به صلح و پایان دادن به شراکت در تجاوز حاصل می‌شود».

در ادامه بیانیه وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن آمده است: سخنان رئیس جمهور آمریکا علیه یمن، حاکی از «اصرار واشنگتن بر ادامه تجاوز جنایتکارانه‌اش به یمن است و ماهیت نقش بازدارنده واشنگتن در صلح یمن را آشکار می کند».

وزارتخانه یادشده تأکید کرد که «واشنگتن با وجود ارتکاب این همه جنایات جنگی علیه بشریت و کشتار مردم یمن و نقش شرم‌آورش در قتل ده‌ها هزار کودک، زن و غیرنظامی بی‌گناه، هنوز به توقف جنایاتش راضی نشده است».

دولت نجات ملی یمن افزود: «رئیس‌جمهور آمریکا با یادآوری آنچه که امارات یک سال پیش در معرض پاسخ طبیعی و مشروع یمن قرار گرفت، سعی می‌کند بیشتر و بیشتر امارات و سایر کشورهای متجاوز را درگیر کند و آنها را به ادامه تجاوز و مانع تراشی در برابر تلاش‌های صلح فعلی تشویق کند».

وزارت خارجه مستقر در صنعاء ادامه داد: «اشک‌های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فاقد اعتبار است، زیرا امنیت امارات متحده تنها با تشویق صلح و پایان دادن به حضور نظامی و مشارکت در تجاوز به یمن به دست میآید».

در پایان بیانیه تأکید شده که «مشارکت در تلاش‌ها برای صلح عادلانه و پایدار تنها گزینه موجود برای امنیت و ثبات کشورها و مردم منطقه است و این همان چیزی است که صنعاء هشت سال است که به دنبال آن بوده و هست».

تسنيم

پربیننده ترین خبرها