بهای جهانی نفت 1 درصد کاهش یافت

بهای جهانی نفت 1 درصد کاهش یافت
پنج‌شنبه 29 دی 1401 - 07:55

داده‌های غیرمنتظره درباره عملکرد بخش‌های مختلف اقتصاد آمریکا نزول بهای طلای سیاه را در 2 روز اخیر به همراه داشته است.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، بهای نفت صبح روز پنجشنبه پس از آنکه داده‌های صنعتی نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا برای دومین هفته متوالی به شکلی غیرمنتظره افزایش یافته است، کاهش یافت و نگرانی‌ها را درباره افت تقاضا برای سوخت تشدید کرد.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 86 سنت یا 1.1 درصد کاهش به 78 دلار و 62 سنت رسید. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با 73 سنت یا 0.9 درصد کاهش، 84 دلار و 25 سنت معامله شد. بهای نفت روز چهارشنبه نیز حدود 1 درصد نزول را از سر گذرانده بود.

پس از آنکه مقامات بانک مرکزی آمریکا گفتند برای کنترل تورم باید نرخ‌ها بیش از 5 درصد افزایش یابد، بازار نفت به دلیل نگرانی در مورد رکود اقتصادی در حال وقوع در ایالات متحده تضعیف شد.

تحلیلگران مرکز ANZ Research در یادداشتی در این خصوص نوشتند: «این موضوع، شبح رکود را تقویت کرد و در نتیجه ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را کاهش داد.»

داده‌های موسسه نفت آمریکا همچنین نشان داد ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 13 ژانویه حدود 7.6 میلیون بشکه افزایش یافته است. این در حالی است که 9 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی رویترز تخمین زده بودند ذخایر نفت خام آمریکا حدود 600 هزار بشکه کاهش یافته است. این اتفاق برای دومین هفته متوالی رخ می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها