توضیح وزارت خارجه کره‌جنوبی به سفیر ایران در باره اظهارات رییس جمهور این کشور

توضیح وزارت خارجه کره‌جنوبی به سفیر ایران در باره اظهارات رییس جمهور این کشور
پنج‌شنبه 29 دی 1401 - 12:47

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (پنجشنبه) سفیر ایران را در سئول فراخواند و در باره موضع سئول در خصوص اظهار نظر نسجیده اخیر رییس جمهوری این کشور علیه ایران توضیح داد.

العالم ـ آسیا

تارنمای خبرگزاری یونهاپ به نقل از نشست خبری امروز لیم سو سوک، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی نوشت که چو هیون دونگ، معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی، "سعید بادامچی شبستری"، سفیر ایران در سئول را فراخواند و موضع سئول را مجدداً در مورد اظهارنظر نسنجیده اخیر رئیس‌جمهوری این کشور در مورد ایران توضیح داد.

لیم گفت: همانطور که چندین بار توضیح دادیم، اظهارات گزارش شده جهت تشویق سربازان ما که در امارات در حال انجام وظیفه هستند، بیان شد!

وی تاکید کرد که این اظهارات ارتباطی به روابط کره جنوبی - ایران و روابط بین المللی ایران ندارد.

لیم همچنین نظر وزارت امور خارجه ایران مبنی بر اینکه اظهارات رئیس جمهوری کره جنوبی در مورد اقدام احتمالی سئول برای استقرار تسلیحات هسته ای کوتاه برد یا در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای در برابر تهدیدهای کره شمالی متناقض با تعهد اعلام شده این کشور به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای (NPT) است را "بی اساس" خواند.

پیشتر سفیر کره جنوبی در پی اظهارات مداخله‌جویانه رئیس جمهور این کشور در امارات، به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران توسط معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه به وی ابلاغ شده است.

رضا نجفی در این دیدار با تشریح روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران با اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس، اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی را دخالت در این روابط دوستانه و موجب تضعیف صلح و ثبات در منطقه دانست. معاون حقوقی وزیر امور خارجه، خواهان توضیح فوری مقامات کره ای در مورد این اظهارات شد و بر ضرورت اصلاح فوری این رویکرد تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها