واکنش سفیر روسیه به احتمال استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی/ تسلیحات غربی را در اوکراین نابود می‌کنیم

واکنش سفیر روسیه به احتمال استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی/ تسلیحات غربی را در اوکراین نابود می‌کنیم
پنج‌شنبه 29 دی 1401 - 13:00

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به احتمال استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی گفت که روسیه هر سلاحی را که به همسایه غربی اش ارسال شود، نابود خواهد کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر این گزارش، آناتولی آنتونوف در واکنش به احتمال حمله نظامیان اوکراینی به شبه جزیره کریمه با سلاح های آمریکایی به خبرگزاری تاس گفت که ارتش روسیه هرگونه سلاحی را که کشورهای غربی برای نیروهای اوکراینی ارسال کنند، نابود خواهد کرد.

سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد که ارسال سلاح به اوکراین، چه توسط آمریکا یا سایر کشورهای عضو ناتو، تنها منجر به افزایش تلفات در میان غیرنظامیان خواهد شد و مشکلات بیشتری را در اوکراین ایجاد خواهد کرد.

دولت آمریکا از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون حدود ۲۲ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار این کشور قرار داده است. انگلیس که در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲.۳ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرد، هم زمان با ارسال کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین اعلام کرد که در ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷۷ میلیارد دلار) دیگر به کی‌یف کمک خواهد کرد.

دیشب کالین کال معاون سیاسی پنتاگون گفت که آمریکا قصد دارد با ارائه کمک‌های جدید به اوکراین توازن جنگ را تغییر داده و شتاب تازه‌ای به جنگ کی‌یف در برابر نیروهای روسی بدهد.

در همین حال، تارنمای پولیتیکو به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، نوشت که آمریکا در بسته جدید کمک‌های خود خودروهای رزهی "استرایکر"، توپخانه و مهمات به اوکراین خواهد داد.

علاوه بر این، بمب‌های SDB که از سامانه هایمارس قابل شلیک است، جزو دیگر تسلیحاتی است که آمریکا به اوکراین خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به تازگی در نزدیکی مرز اوکراین و لهستان، برای نخستین بار با والری زالوژنی همتای اوکراینی خود رو در رو گفتگو و بر گسترش روابط نظامی تاکید کرد.

در این دیدار که در آستانه یکسالگی جنگ اوکراین انجام شد، بر روابط رو به گسترش نظامی آمریکا و اوکراین تاکید شد.

پربیننده ترین خبرها