"عوض القرنی " بیانگر موضع عربستان درقبال فلسطین است ، نه بن سلمان سازشکار!

جمعه 30 دی 1401 - 08:01

فعالان شبکه‌های اجتماعی کلیپی از عوض القرنی واعظ سعودی بازپخش کردند که در آن از مسجد الاقصی به عنوان قطب‌نمای مسلمانان صحبت می‌کند. این زندانی رژیم سعودی به اعدام محکوم شده است.

العالم - عربستان سعودی

حساب کاربری «نحو الحریه» (به سوی آزادی) در توئیتر با انتشار کلیپی از شیخ القرنی مبلغ اسلامی درباره موضوع فلسطین نوشت: «موضع عربستانی ها در قبال فلسطین را از بن سلمان سازشکار نمی توان دریافت ، بلکه از عوض القرنی می توان دریافت که دادگاه سعودی می خواهد وی را به دلیل موضع گیری هایش اعدام کند.»

1

روزنامه بریتانیایی گاردین چند روز پیش فاش کرد که دادگاهی وابسته به رژیم سعودی با انتشار نظرات عمومی عوض القرنی در توییتر، این واعظ و مبلّغ اسلامی را به اتهام «خصومت با پادشاهی عربستان» به اعدام محکوم کرده است.

این روزنامه در گزارشی اعلام کرد : عوض القرنی واعظ به دلیل استفاده از توییتر و واتس اپ به اعدام محکوم شده است، این در حالی است که حاکمان سعودی خودشان سرمایه گذاران اصلی در شبکه های اجتماعی هستند.

به نوشته این روزنامه، مقامات سعودی القرنی را به دلیل توئیت هایش در شبکه اجتماعی تحت عنوان (عوض القرنی) و شرکت در چت های واتس اپ و استفاده از اپلیکیشن تلگرام و تمجید از اخوان المسلمین، تحت تعقیب قرار دادند.

در سال‌های گذشته، القرنی در رسانه‌های سعودی به‌عنوان «واعظی خطرناک» معرفی شده است، اما منتقدان می‌گویند که القرنی متفکری مهم و قابل احترام است که بیش از دو میلیون دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد.

پربیننده ترین خبرها