روشی عجیب برای افزایش سرعت اینترنت

روشی عجیب برای افزایش سرعت اینترنت
جمعه 30 دی 1401 - 13:02

دانشمندان راهکاری جدید برای توسعه نسل پنج و شش اینترنت همراه ابداع کرده‌اند، چاپ آنتن‌های اینترنت!

العالم - آمریکا

دانشمندان دانشگاه شفیلد با چاپگرهای سه بعدی آنتن هایی طراحی و تولید کردند که می‌تواند از موج میلیمتری پشتیبانی کرده و قابلیت‌هایی مانند آنتن های تولید شده در خطوط تولید عادی داشته باشد. همچنین آنتن های چاپ شده سرعت توسعه زیرساخت های شبکه 5G و 6G را افزایش خواهد داد.

در حال حاضر به دلیل هزینه بسیار زیاد برای ساخت آنتن، توسعه نسل جدید شبکه های ارتباطی بسیار کند است. به همین دلیل عرضه نوآوری های بیشتر نیز در توسعه زیرساخت ها نمیتواند طبق برنامه ریزی ها پیش برود.

به گفته محققان دانشگاه شفیلد ، استفاده از این فناوری و تولید این آنتن ها می تواند صنعت مخابرات را متحول کند. در این روش می توان با هزینه های بسیار کمتر و سرعتی بسیار بیشتر نمونه های اولیه از آنتن های شبکه 5G و 6G را طراحی و تولید کرد. همچنین با این ساز و کار امکان ساخت آنتن ها در مقیاسی بسیار بزرگتر نیز وجود دارد که بتواند مناطق بیشتری را پوشش دهد. بدین ترتیب می‌توان شبکه های موبایلی سریع را به مناطق دور دست و مکان هایی که به آن دسترسی ندارند، نیز آورد.

محققان برای آزمایش فرکانس های رادیویی آنتن های ساخته شده نیز از آزمایشگاه ملی اندازه گیری موج میلیمتری UKRI دانشگاه شفیلد استفاده کردند. در این آزمایشگاه امکان بررسی تراشه ها و آنتن ها تا دامنه ۱۱۰ گیگاهرتز وجود دارد.

خبرگزاری برنا

پربیننده ترین خبرها