بزرگ ترین تظاهرات ضد دولتی؛

۴۴ نفر از معترضان به افزایش سن بازنشستگی در پاریس بازداشت شدند

۴۴ نفر از معترضان به افزایش سن بازنشستگی در پاریس بازداشت شدند
شنبه 1 بهمن 1401 - 09:10

فرماندهی پلیس پاریس آخرین آمار از بازداشت‌شدگان در جریان تظاهرات میلیونی اخیر فرانسه را ۴۴ نفر اعلام کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که میلیون‌ها نفر عصر پنجشنبه با حضور در خیابان‌ها به دعوت اتحادیه‌های کاگری برای اعتراض به طرح دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در مورد افزایش سن بازنشستگی، پاسخ مثبت دادند این راهپیمایی در مناطقی از پاریس با تنش و درگیری‌های پراکنده معترضان با نیروهای پلیس همراه بود.

در جریان ناآرامی‌ها چندین ایستگاه امانت دوچرخه و نیز ایستگاه‌های اتوبوس به آتش کشیده شد. پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

فرماندهی پلیس پاریس آخرین آمار از بازداشت‌شدگان در جریان این تظاهرات را ۴۴ نفر به دلایلی چون همراه داشتن سلاح ممنوع، ایجاد آشوب و حمله به نیروهای پلیس و پرتاب کوکتل مولوتف به سمت آنان، عنوان کرد.

تظاهرات روز پنجشنبه فرانسه با اعتصاب گسترده در بخش حمل‌ونقل، خدمات عمومی و نیز بخش آموزش همراه شد و به این ترتیب شبکه حمل‌ونقل فرانسه فلج و مدارس و پالایشگاه‌های این کشور نیز تعطیل شدند.

رسانه‌های اروپایی این تظاهرات را بزرگترین تظاهرات ضددولتی فرانسه اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، بر اساس برآوردهای وزارت کار، افزایش سن بازنشستگی به ۶۴ سال به رشد ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورویی درآمد سیستم بازنشستگی و تراز شدن آن تا سال ۲۰۲۷ منجر می‌شود. مساله‌ای الیویه دوسو آن را «ضروری و عادلانه» عنوان کرده است.

با اینحال اتحادیه‌های کارکنان و کارگران معتقدند که راه‌های دیگری برای تضمین تداوم سیستم بازنشستگی وجود دارد که افزایش مالیات بر ثروتمندان، افزایش سهم کارفرمایان یا بازنشستگان ثروتمند از جمله آنهاست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها