اسلام زدایی در عربستان؛ صدور مجوز رزرو هتل بدون عقدنامه

اسلام زدایی در عربستان؛ صدور مجوز رزرو هتل بدون عقدنامه
شنبه 1 بهمن 1401 - 14:02

یکی از مسئولان عالی رتبه پروژه "دریای سرخ" موسوم به "وجهه البحر الاحمر" فاش کرد که عربستان دیگر هیچ محدودیتی را برای زنان قائل نخواهد بود.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش سایت "Hotelier"، لوریدانا بیتیناتی، مدیر ارشد بخش گردشگری شرکت توسعه "دریای سرخ" عربستان در مراسمی در امارات و در راستای ‏فعالیت‌های گسترده رژیم ‎سعودی برای "اسلام‌زدایی" اعلام کرد که از این به بعد هیچ محدودیتی برای زنان وجود نخواهد داشت.

وی در پاسخ به یک خبرنگار گفت: "افراد مجرد هم می توانند هتل رزرو کنند و دیگر از هیچ زن و مردی نخواهیم پرسید که مجرد است یا متأهل. همچنین زنان می توانند در سواحل دریای سرخ لباس های خارج از عرف بپوشند".

به گفته این سایت در این رویداد که در دبی برگزار شد، شرکت بین المللی دریای سرخ (RSG) به بررسی طرح های خود برای سال 2023 و پس از آن پرداخت. همچنین اعلام شد که در ماه مه آینده این شرکت سه هتل خود را افتتاح خواهد کرد.

بیتیناتی همچنین تصریح کرد که هدف این شرکت ارتقای سطح گردشگری و تجارب شخصی و توسعه هر چه سریعتر بخش سفر لوکس در کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس است.

انتشار تصاویر برگزاری مراسم «هالووین» طی آبان ماه گذشته در پایتخت عربستان سعودی که با حمایت هیأت سرگرمی این کشور برگزارشد، موجی از خشم و تمسخر بسیاری از شهروندان سعودی و مسلمانان را به همراه داشت.

دی ماه گذشته نیز کاربران شبکه های اجتماعی به شدت از موضع ترکی آل الشیخ رئیس هیات سرگرمی سعودی درباره ممنوعیت استفاده از عمامه حجازی انتقاد کردند.

آنان این اقدام را در چارچوب مبارزه بن سلمان با اهالی حجاز به ویژه فرهنگ شان حتی در زمینه نوع پوشش دانستند.

پیش از این نیز پایگاه خبری افشاگر «سعودی لیکس» سندی ارائه کرد که نشان می دهد ولی‌عهد سعودی قصد دارد با تغییر برخی از مسائل و اقدامات، جامعه سنتی عربستان را به سمت سکولاریزه کردن پیش ببرد.

بر اساس این سند لو رفته، بن سلمان در تلاش است که در چشم انداز ۲۰۳۰، برای سکولاریزه کردن جامعه سنتی عربستان و تغییر تدریجی هویت این کشور تمام تلاش خود را به کار گیرد. بنابر محتوای این سند، محمد بن سلمان در جلسه با هیأت دولت سعودی، به وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد این کشور دستور داده است تا برنامه‌هایی را در راستای آنچه «تساهل فکری» در عربستان نامیده می شود، تدوین کند.

پربیننده ترین خبرها