ناصر القرنی خطاب به آل سعود: بدترین ضربه به وطن، حکومت نادانان است

ناصر القرنی خطاب به آل سعود: بدترین ضربه به وطن، حکومت نادانان است
جمعه 30 دی 1401 - 18:25

بر اساس یک سند قضایی که خبرگزاری فرانسه به آن دست یافته، دادستانی عمومی عربستان خواستار اعدام یک واعظ معروف اسلامی متهم به استفاده از شبکه های اجتماعی برای " فتنه انگیزی " درکشور شده است.

العالمعربستان

ناصر بن عوض القرنی، پسر «القرنی» در توییتر نوشت: «من با خبرگزاری فرانسه درباره جزئیات لیست دادستانی که خواستار اعدام پدرم، دکتر عوض القرنی بود، به خاطر توییت هایش مبنی بر اینکه بزرگترین توهین به وطن این است که یک رژیم نادان امورش را اداره می کند، صحبت کردم.

عوض القرنی،مبلغ سعودی، یکی از شخصیت های مذهبی، فکری و سیاسی است که سال 2017 در راستای اقدامات گسترده رژیم برای سرکوب صدای مخالفان در بحبوحه ولیعهدی محمد بن سلمان دستگیر شد

بر اساس کیفرخواست فرستاده شده از سوی پسر متهم، ناصر القرنی، به خبرگزاری فرانسه که هم اکنون در بریتانیا اقامت دارد، دادستان عمومی عربستان به دلیل استفاده از حساب توییتر برای "انتشار افکار و تمایلات نادرست خود"خواهان " اعدام وی شده است.

حساب توئیتر عوض القرنی نزدیک به دو میلیون دنبال کننده دارد و او همچنین به «حمایت از اخوان المسلمین» و انتقاد از مقامات سعودی متهم شده است.

در کیفرخواست آمده است که پست های وی در شبکه اجتماعی با هدف " تشویش اذهان عمومی " از طریق " ملتهب کردن جامعه علیه حاکمان" و همچنین "ایجاد ناآرامی" است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها