حمله داعش در شرق عراق، دو نیروی پلیس زخمی شدند

حمله داعش در شرق عراق، دو نیروی پلیس زخمی شدند
شنبه 1 بهمن 1401 - 13:32

تروریست‌های داعش با حمله به یک مقر پلیس در استان دیالی عراق، دو پلیس را مجروح و سپس فرار کردند.

العالم - عراق

سرهنگ «نهاد محمد» سخنگوی پلیس استان دیالی عراق امروز (شنبه) از یورش تروریست‌های داعش به یک پاسگاه پلیس در شب گذشته خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه روداوو، به گفته این مقام پلیس، تروریست‌های داعش از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین استفاده کردند و در این میان دو نیروی پلیس نیز زخمی شدند.

این حمله در جاده دیالی به بغداد رخ داد و پس از این یورش، نیروهای ارتش و پلیس به سمت محل تیراندازی حرکت کرده و اقدام به بستن جاده‌ها کردند.

دیالی از اصلی‌ترین مناطق فعالیت داعش به شمار می‌رود. وجود دریاچه و رشته کوه حمرین در این استان فضای مناسبی را برای مخفی شدن و ایجاد هسته‌های خاموش برای داعش فراهم کرده است، به طوریکه هفته‌ای چندین بار دست به عملیات علیه نظامیان و مردم عادی می‌زنند.

از دیگر اقدامات تروریست‌های داعش در استان دیالی، مین‌گذاری گسترده در اطراف جاده‌ها و زمین‌های کشاورزی است. رسانه‌های عراقی امروز از زخمی شدن پنج نظامی این کشور بر اثر انفجار بمب حین عملیات پاکسازی در دیالی خبر دادند.

پس از آزادسازی موصل در ژوئن ۲۰۱۷ و پایان خلافت ادعایی داعش، بسیاری از تروریست‌ها به مناطق بیابانی در استان الانبار، مناطق کوهستانی در استان دیالی، مناطق مرزی با سوریه و جنوب موصل فرار کردند و هر از گاهی در قالب گروههای چند نفره به نظامیان و غیرنظامیان حمله‌ور می‌شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها