اردن از آمریکا 12 فروند جنگنده اف-۱۶ خریداری می‌کند

اردن از آمریکا 12 فروند جنگنده اف-۱۶ خریداری می‌کند
شنبه 1 بهمن 1401 - 14:21

توافق خرید 12 فروند جنگنده اف-۱۶ بین مقامات اردنی و آمریکایی به امضا رسید.

العالم - اردن

ارتش اردن در بیانیه‌ای از امضای توافق خرید ۱۲ فروند جنگنده اف-۱۶ از آمریکا طی مراسمی در امان، خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در این مراسم سرلشگر «محمد فتحی حیاصات» فرمانده نیروی هوایی اردن و «روهیت نیپال» معاون سفیر آمریکا در این کشور توافق را امضاء کردند. مقامات دیگر نظامی اردنی از جمله سرلشگر «عبدالله الشدیفات» معاون ستاد مشترک نیروهای مسلح اردن نیز حضور داشتند.

در این بیانیه آمده است که خرید این جنگنده‌ها در چارچوب توسعه توانایی‌های دفاعی نیروهای مسلح اردن و افزایش سطح آمادگی و انجام عملیات‌های مشترک با آمریکا صورت می‌گیرد.

در فوریه سال گذشته میلادی دولت آمریکا با امضای یک قرارداد فروش نظامی شامل ۱۶ جنگنده اف-۱۶ به ارزش ۴.۲۱ میلیارد دلار موافقت کرد.

شبکه سی ان ان آمریکا نیز آن زمان خبر داد که اردن خواستار ۱۲ فروند هواپیمای «F-۱۶C Block ۷۰» و ۴ فروند «F-۱۶D Block ۷۰» و همچنین پنج موتور یدکی و سایر پشتیبانی‌ها و تجهیزات شده است.

این قرارداد همچنین شامل رادارها، توپخانه، سیستم‌های کنترل الکترونیکی، تسلیحات آموزشی و انفجاری قوی، تجهیزات رمزگذاری برای ارتباطات امن و تجهیزات ناوبری پیشرفته است.

مقامات دولتی آمریکا در فوریه ۲۰۲۲ در توضیح به کنگره گفته بودند که این فروش کمک قابل توجهی به امنیت اردن خواهد کرد و توازن قوا در منطقه را تغییر نخواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها