نتانیاهو وزیر امور داخلی کابینه‌اش را برکنار می‌کند

نتانیاهو وزیر امور داخلی کابینه‌اش را برکنار می‌کند
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 03:17

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم تصمیم دارد تا «آریه درعی» وزیر امور داخلی و بهداشت در کابینه خود را به دلیل حکم دادگاه برکنار کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، قرار است نتانیاهو «آریه درعی» رئیس حزب «شاس» را از سمت خود به عنوان وزیر بهداشت و وزیر امور داخلی با تمکین به رأی دیوان عالی رژیم صهیونیستی برکنار کند.

بر اساس این گزارش، برکناری با توافق بین نتانیاهو و درعی صورت خواهد گرفت که پیش تر گفته بود که استعفا نمی‌دهد و در کابینه باقی خواهد ماند.

رئیس حزب مذهبی و تندرو شاس پیش تر در واکنش به رأی دیوان عالی رژیم صهیونیستی مبنی بر رد انتصاب وی به عنوان وزیر امور داخلی و بهداشت، به صورت تلویحی گفت که حاضر نیست که از صحنه سیاسی اسرائیل کناره‌گیری کند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی و بهداشت را به دلیل محکومیت اخیر برای فرار مالیاتی لغو کرد.

«گالی بهراوو مئیرا» مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی در این باره گفته است که «انتصاب درعی به عنوان وزیر، اساسا به دور از منطق و عقلانیت است لذا باطل تلقی می‌شود».

مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی افزود: نخست وزیر باید انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی و معاون نخست وزیر را به دلیل انگ فساد و تخلفات مالیاتی‌اش لغو کند.

در همین رابطه، «استر حیوت» رئیس دیوان عالی رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که درعی به فساد و جرایم خطرناکی متهم است و انتخاب او به عنوان وزیر امری کاملا غیرمنطقی و نامعقول است.

در همین خصوص، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که به نظام سیاسی «اسرائیل» شوک وارد شد و دیوان عالی انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی و بهداشت را لغو کرد.

این شبکه افزود که ۱۰ قاضی با لغو انتصاب درعی موافقت کرده و تنها یک قاضی با آن مخالف بوده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که دیوان عالی به حضور آریه درعی در کابینه دولت نه گفت و اعلام کرد که او نمی‌تواند به عنوان وزیر کار کند.

حزب شاس در پی صدور این حکم، دیوان عالی رژیم صهیونیستی را ه بشدت مورد حمله قرار داده و تاکید کرد که دیوان عالی آرای ۴۰۰ هزار رای دهنده را نادیده گرفته است.

این حزب رای دیوان را سیاسی و نادرست خواند و افزود: دیوان عالی امروز عملا اعلام کرده که برگزاری انتخابات هیچ لزومی ندارد.

پربیننده ترین خبرها