وزیر دفاع جدید آلمان به زودی به اوکراین سفر می کند

وزیر دفاع جدید آلمان به زودی به اوکراین سفر می کند
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 10:09

آلمان هنوز با ارسال تانک‌هایش به اوکراین موافقت نکرده است؛ موضوعی که برای واشینگتن و برلین به یک چالش مهم بدل شده است.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع جدید آلمان قصد دارد به زودی به اوکراین سفر کند. او این خبر را در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی مطرح کرد. برلین برای صدور مجوز ارسال تانک های خود به اوکراین تحت فشار است.

پیستوریوس در مصاحبه ای که روز یکشنبه منتشر شد به مجله "بیلد ام سانتج" گفت: «آنچه مسلم است این است که من به زودی به اوکراین سفر خواهم کرد. احتمالاً تا چهار هفته آینده.»

روز جمعه، آلمان و متحدان غربی‌اش، علی‌رغم درخواست اوکراین برای دریافت تانک‌های مدرن، در مورد اینکه آیا آلمان با ارسال تانک های لئوپارد 2 به کی‌یف موافقت می کند یا به سایر کشورهایی که این تانک ها را در اختیار دارند اجازه انجام این کار را می دهد، تصمیم اتخاذ نکردند.

پیستوریوس در این مصاحبه در پاسخ به پرسشی درباره موضوع تانک‌ها گفت: «ما در حال گفت‌وگوی بسیار نزدیک با شرکای بین‌المللی‌مان، به خصوص با ایالات متحده، در این زمینه هستیم.»

منابع آلمانی به رویترز گفته‌اند در صورتی که ایالات متحده با ارسال تانک‌های خود موافقت کند، آلمان نیز اجازه خواهند داد تانک‌های ساخت این کشور به اوکراین ارسال شوند. اما مقامات آمریکایی گفته اند که دولت جو بایدن آماده ارسال تانک های خود از جمله M1 Abrams نیست.

پیستوریوس همچنین به بیلد ام سانتج گفت که او قصد دارد به تحقق این هدف کمک کند که ارتش آلمان نقش رهبری را در اتحادیه اروپا بر عهده گیرد.

وی افزود: «آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا است، بنابراین باید هدف ما نیز داشتن قوی ترین و مجهزترین ارتش در اتحادیه اروپا باشد.»

پربیننده ترین خبرها