واکنش حماس و جهاد اسلامی به اهانت به قرآن کریم در سوئد

واکنش حماس و جهاد اسلامی به اهانت به قرآن کریم در سوئد
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 17:49

جنبش های مقاومت فلسطینی جهاد اسلامی و حماس، اهانت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

جنبش حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آتش زدن قرآن کریم مقابل ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان و تعدی آشکار علیه باور و عقیده آنان است.

اهانت به قرآن کریم گسترش نفرت پراکنی است
حازم قاسم سخنگوی حماس عنوان کرد که اینگونه اقدامات افراطی موجب گسترش نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت و تندروی خواهد شد.
وی از جامعه بین‌الملل خواست به مسئولیت‌های خود عمل کرده و جلوی تکرار چنین اقداماتی و ترویج خشونت و افراطی‌گری را گرفته و عاملان چنین اقداماتی را بازخواست و مجازات کند.
حازم قاسم همچنین خواستار عذرخواهی سوئد از مسلمانان جهان به خاطر این جنایت شد.

جهاد اسلامی اهانت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اهانت به قران کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد.
جهاد اسلامی تاکید کرد که چنین اقدامی موجب ترویج تروریسم شده و اوج افراطی‌گری و دشمنی با اسلام را به نمایش می‌گذارد و موافقت سوئد با چنین جنایتی بیانگر اهانت عامدانه این کشور به اسلام است.

این جنبش مقاومت فلسطین نیز عنوان کرد که اقدام یک شخص افراطی در آتش زدن قرآن در سوئد، اقدامی جنایتکارانه در حق اسلام و مسلمانان است.

واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان در فلسطین
همچنین رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در فلسطین، هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد و خواستار واکنش عربی و اسلامی به این جنایت شد.
شیخ مروان ابو راس عنوان کرد که این اقدام بیانگر کینه و تنفر غرب نسبت به دین اسلام است.
ابو راس اظهار داشت که چنین اقداماتی تناقض موجود در غرب بین ادعای احترام به ادیان و حقایق موجود که خلاف این را ثابت می‌کند، نشان می‌دهد.
دیروز دولت سوئد برای سومین بار مجوز قانونی «قرآن‌سوزی» در کشورش را صادر کرد و این‌بار انجام این کار، مقابل سفارت ترکیه در استکهلم انجام گرفت.
مصر، کویت، ایران، امارات متحده عربی، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، ترکیه، گروه انصارالله نسبت به این اقدام و تکرار آن بیانیه صادر کردند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند.

پربیننده ترین خبرها