دومین سفیر رژیم صهیونیستی در اعتراض به کابینه افراطی نتانیاهو استعفا کرد

دومین سفیر رژیم صهیونیستی در اعتراض به کابینه افراطی نتانیاهو استعفا کرد
دوشنبه 3 بهمن 1401 - 03:39

پس از استعفای سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس، این بار سفیر این رژیم در کانادا نیز در اعتراض به کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو و در حمایت از یائیر لاپید نخست وزیر پیشین و رهبر مخالفان استعفا کرده است.

العالم-فلسطین اشغالی

روزنامه "جروزلم پست" چاپ سرزمین‌های اشغالی نوشت که رونن هافمن، سفیر اسرائیل در کانادا روز یکشنبه استعفای خود را در اعتراض به سیاست دولت جدید تقدیم کرده است تا از زمان روی کارآمدن نتانیاهو در یک ماه گذشته، دومین سفیری باشد که از سمت خود کناره گیری می کند.

این روزنامه نوشت: سفیر اسرائیل در کانادا با این اقدام، به راه یائل ژرمن سفیر تل آویو در فرانسه رفت.

این دو سفیر ، منصوب یائیر لاپید نخست وزیر سابق و رهبر اپوزیسیون کابینه نتانیاهو بودند که از سمت خود کناره گیری کردند.

هافمن در توئیتی نوشت: افتخار می کنم که تقریبا یک سال پیش، از سوی لاپید به نمایندگی اسرائیل و خدمت به عنوان سفیر در کانادا انتخاب شدم.

وی افزود: با انتقال به دولت جدید و سیاست مختلف در اسرائیل، درستکاری شخصی و حرفه ای، مرا مجبور کرد که منصب خود را کوتاه و این تابستان به اسرائیل بازگردم.

هافمن نوشت: امیدوارم تا تعیین جایگزین ، با همکارانم خدمت رسانی در کانادا ادامه می دهم .

برخی منابع اعلام کردند که الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، استعفای هافمن را پذیرفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به سیاست‌های کابینه جدید و به علت اینکه این انتصاب، سیاسی است، هافمن دیگر نمی‌تواند به سمت خود ادامه دهد.

براساس قوانین رژیم صهیونیستی، هرگونه اظهار نظر سیاسی بویژه در حوزه مسائل داخلی توسط دیپلمات های این رژیم ممنوع است.

تصویب برخی قوانین از جمله قوانینی که مجوزی برای حضور سیاستمداران مجرم در کابینه رژیم صهیونیستی است زمینه اعتراضات گسترده در سرزمین های اشغالی را فراهم کرده است.

در همین راستا، ده ها هزار تن از شهرک‌نشینان صهیونیستی بار دیگر در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو شنبه شب در شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی قدس، حیفا و تل‌آویو به خیابان آمدند.

هفته گذشته نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار شهرک نشین در تظاهراتی بی‌سابقه علیه دولت افراطی نتانیاهو و تصمیمات آن به خیابان‌ها آمدند.

تلاش کابینه نتانیاهو برای تغییر و اصلاح قوانین قضایی، صدای صهیونیست‌ها را درآورده است، این در حالی است که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خود با سه پرونده فساد و رشوه خواری در دادگاه این رژیم روبه رو است.

از سوی دیگر، تحلیلگران سیاسی معتقدند که حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو موجب تشدید بحران و شکاف‌های داخلی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها