تظاهرات هزاران یمنی در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم+ فیلم

تظاهرات هزاران یمنی در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم+ فیلم
دوشنبه 3 بهمن 1401 - 15:17

هزاران یمنی در حمایت از قرآن کریم و محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد تظاهرات بر پا کردند.

العالم - یمن

هزاران نفر از مردم استان صعده یمن (شمال)، امروز (دوشنبه)، در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد به خیابان‌ها آمدند.

بنابر گزارش شبکه «المسیره»،‌ تظاهرات‌کنندگان یمنی ضمن ابراز خشم از آنچه روز شنبه در سوئد رخ داد، سکوت برخی از دولت‌های عربی و اسلامی در قبال این جنایت را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی نظیر «خشم خشم خشم.. قرآن یاران خود را دارد و ستمگر رسوا خواهد شد»، «کسی آیات را به آتش بکشد، صهیونیست و آمریکایی است»، «آتش زدن قرآن تعرض است»، «قرآن کتاب خداست.. دشمنان خدا قرآن را آتش زدند»، «مسلمانان متحد شوید و از حیله دشمنان نترسید» سر دادند.

براساس این گزارش، «محمد جابر عوض» استاندار استان صعده طی نطقی در این تظاهرات هتک حرمت به قرآن کریم تحت تدابیر امنیتی پلیس سوئد را تقبیح و در عین حال اشاره کرد که این عمل در ادامه اقدامات سریالی اسلام‌ستیزانه صورت گرفته است.

استاندار صعده در ادامه دولت سوئد را مسئول تبعات این اقدام جنایتکارانه ننگین دانست و از مسلمانان و آزادگان جهان خواست که در رد این اقدام به خیابان‌ها بیایند و پاسخشان به بی‌احترامی به قرآن کریم محکم باشد.

محمد جابر عوض همچنین خواستار تحقیق در خصوص این اقدام در سوئد شد و تأکید کرد که سوزندان قرآن کریم تعرضی وقیحانه و در راستای اقدامات اسلام‌ستیزانه غرب صورت گرفته است.

قران

پربیننده ترین خبرها