صهیونیست ها این شهر را خطر استراتژیک برای خود می دانند

چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 11:24

جمعه التایه، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت که فرآیند شهرک سازی از قبل از امضای توافقنامه اسلو و همزمان با روی کار آمدن حزب لیکود جریان داشته است و در همان زمان برخی شهرک های موجود در کرانه باختری ساخته شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

التایه با حضور در برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم گفت: "شهرک سازی یکی از اهداف جنبش صهیونیسم از زمان شکل گیری است و هدف اصلی و نخست این رژیم اشغال سرزمین فلسطین و کوچاندن ملت آن و تشکیل نیروی مسلح با استفاده از گروهک های صهیونیستی برای حمایت از این رژیم بوده است".

وی خاطرنشان کرد که از سال 77 شاهد آن بوده ایم که شهرک سازی در کرانه باختری سرعت فزاینده ای گرفته و همزمان تعداد شهرک نشینان در حال افزایش بوده است. وی با اشاره به این موضوع که قوانین بین الملل از ده ها سال قبل هیچ کاری برای مهار کردن رژیم اشغالگر و جلوگیری از حمله این رژیم به خاک فلسطین نکرده است تصریح کرد که این رژیم همواره برای چنبره زدن بر خاک فلسطین با توسل به ابزارهای متعددی فلسطینی ها را از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و اراضی آنها را تصاحب کرده است.

وی خاطرنشان کرد که در مقابل، جنبش مقاومت فلسطین در کرانه باختری، به عنوان خط مقدم نبرد با شهرک نشینان و ارتش رژیم اشغالگر، فعالیت های خود را چند برابر کرده است و این گونه است که کرانه باختری اکنون خطری استراتژیک – به اعتراف صهیونیست ها - برای این رژیم به حساب می آید.

پربیننده ترین خبرها