کابینه نتانیاهو دور جدید شهرک سازی را آغاز می کند

کابینه نتانیاهو دور جدید شهرک سازی را آغاز می کند
چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 11:50

یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو دور جدید شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی را آغاز می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" نوشت: کابینه نتانیاهو گام های گسترده ای در موضوع شهرک سازی در کرانه باختری برخواهد داشت. از جمله این گام ها، بهره برداری دوباره از شهرک "اویتار" بر فراز کوه صبیح در جنوب نابلس است.

این روزنامه صهیونیستی افزود: اجازه از سرگیری فعالیت های شهرک سازی در شهرک "حومش المخلاه" که از سال 2005 میلادی متوقف شده بود، از دیگر گام های کابینه نتانیاهو خواهد بود.

به نوشته روزنامه صهیونیستی "اسرائیل هیوم"، اتصال پروژه های شهرک سازی جدید به تاسیسات زیربنایی نیز در دستور کار کابینه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حضور گسترده احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در کابینه نتانیاهو باعث شده است که او برای راضی کردن آنها طبق توافق قبلی امتیازاتی بدهد. شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری و قدس اشغالی محل سکونت طرفداران احزاب دینی صهیونیستی و حریدی است و از این رو آنها خواهان توسعه شهرک سازی در آنجا هستند.

تحلیلگران سیاسی معتقدند که حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو موجب تشدید بحران و شکاف‌های داخلی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود.

پربیننده ترین خبرها