مردم سوریه بار دیگر علیه مزدوران آمریکایی تظاهرات کردند

مردم سوریه بار دیگر علیه مزدوران آمریکایی تظاهرات کردند
چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 12:29

اهالی شهرهای الحرذی و الرقه در شمال و شمال شرق سوریه بار دیگر علیه شبه نظامیان گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) که از حمایت اشغالگران آمریکایی برخوردار هستند، تظاهرات کردند.

العالم - سوریه

بنابر گزارش روزنامه سوری «الوطن»، تظاهرات کنندگان خشمگین خواستار پایان دادن فساد گسترده در مراکز تحت سلطه شبه نظامیان قسد شدند.

شبه نظامیان قسد در جریان تجمع ده‌ها نفر از اهالی شهر الجرذی در حومه استان دیرالزور در شمال شرقی سوریه ۴۳ نفر از جوانان را که به سمت حلب در حرکت بودند در شهر «منبج» در شرق حلب دستگیر و به یکی از پادگان‌های این شهر بردند.

به گفته منابع رسانه‌ای مخالف دولت سوریه، ده‌ها تن از ساکنان خشمگین الجرذی به خیابان آمدند و با آتش زدن لاستیک و مسدود کردن جاده‌ها، خواهان پایان دادن به فساد گسترده در مراکز تحت سلطه شبه نظامیان قسد شدند.

این منابع افزودند که این تظاهرات به دلیل اوضاع بد اقتصادی که بیشتر شهروندان در مناطق تحت کنترل نیروهای قسد آن را تجربه می‌کنند، برگزار شد، این افراد امیدوار هستند که در میان بزرگان گروه قسد، فردی پیدا شود که خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند.

روز شنبه هفته جاری نیز (۲۱ ژانویه) نیز ده‌ها نفر از اهالی خشمگین روستای ابریهه در شرق دیرالزور با برگزاری یک تجمع اعتراضی و آتش زدن لاستیک، راه‌ها را بسته و خواستار بهبود وضعیت معیشتی خود و آزادی افراد بازداشت شده توسط شبه نظامیان قسد شدند.

همچنین از ابتدای این هفته شهر الرقه شاهد تظاهراتی علیه شبه نظامیان گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه بود. تظاهرات کنندگان در پی کشته شدن یک زن و فرزندش به دست یکی از عوامل قسد، خواستار اعدام وی هستند. شبه نظامیان قسد روز گذشته نیز برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان، با شلیک هوایی چندنفر از آنها را دستگیر کردند.

یک منبع محلی نوشت: تظاهرات کنندگان برای دومین روز متوالی در شهر الرقه به خیابان آمده و شبه نظامیان قسد نیز برای متفرق کردن آن‌ها اقدام به شلیک هوایی کردند.

این منابع اضافه کردند که شبه نظامیان قسد دستگیری‌ اهالی را در محله‌های المشلب – الرمیلة – حارة البدو آغاز کردند و ۵۳ نفر از جوانان را به اتهام انجام عملیات تخریب عمدی، به زندان انداختند.

به گزارش ایرنا، «قسد» شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

شهروندان سوری همواره نسبت به حضور این نیروها در مناطق شمالی اعتراض داشته و خواستار خروج آن‌ها از مناطق اشغالی بوده‌اند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

پربیننده ترین خبرها