حذف فیزیکی و زندانی کردن مقامات عربستانی در حکومت بن سلمان

چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 14:37

سیاست حذف مخالفان و تعقیب آنها در هر مکانی که باشند رویکرد ثابت رژیم سعودی برای تحمیل استبداد و حکومت سرکوب بر شهروندان عربستانی است.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، عبدالحکیم الدخیل فعال عربستانی از نیات رژیم آل سعود برای حذف یک مقام امنیتیِ منتقدِ محمد بن‌سلمان ولیعهد پرده برداشت.

الدخیل در ویدیویی که منتشر کرده، می‌گوید که در بحبوحه درگیری و نزاع میان شاهزادگان و مقامات حکومتی، رژیم به تسویه‌حساب علیه افسران و شخصیت‌های نظامی متوسل شده است.

این فعال عربستانی تصریح کرد یکی از این افراد، سپهبد سعود بن عبدالعزیز بن هلال است که سال‌ها پیش و همزمان با ولیعهد شدن محمد بن‌سلمان، به طرز مرموزی ناپدید شده است.

او خاطرنشان کرد بن هلال که چندین پست امنیتی رده‌بالایی داشت روابط نزدیکی با محمد بن‌نایف ولیعهد سابق داشت، و لذا انتظار می‌رفت که او در معرض حملات بن‌سلمان قرار بگیرد.

عبدالحکیم الدخیل در ادامه خاطرنشان کرد:‌ سعود بن عبدالعزیز پس از خروج از دربار بن‌نایف، به طرز مرموزی ناپدید شد و مردم و نزدیکانش درباره سرنوشت او سوال می‌کردند. برخی می‌گویند که او مسموم شده و در بخش مراقبت‌های ویژه فوت کرده است. برخی نیز معتقدند که او در آلمان درگذشته است. ولی من مرگ او در آلمان را رد می‌کنم.. او در ریاض و در بیمارستان تخصصی فوت کرده است.

در تحولی دیگر، منابع حقوقی فاش کردند ابراهیم آل دحمان (ابو لجین) فعال عربستانی بدون اطلاع از دلایل یا تاریخ بازداشت، خودسرانه دستگیر شده است.

همچنین قوه قضائیه سعودی حکم حبس خودسرانه را برای عابد بن ناصر المسحل تاجری که به اتهامات واهی به گذراندن حکم ۱۷ سال زندان محکوم شده، صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها