فعالان حقوق بشر: تحویل «حسن آل ربیع» به عربستان، جنایت است/ برگزاری تجمع در مقابل سفارت مغرب در برلین

فعالان حقوق بشر: تحویل «حسن آل ربیع» به عربستان، جنایت است/ برگزاری تجمع در مقابل سفارت مغرب در برلین
سه شنبه 4 بهمن 1401 - 12:25

کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری از حسن آل‌ربیع فعال سعودی خواستار آزادی او هستند.

العالم- مغرب

حساب کاربری «مدون قطیفی» ضمن استفاده از هشتک‌ «حسن آل ربیع همچنان در خطر است» تحویل حسن به عربستان را جنایت مغرب دانست و خواستار آزادی این فعال سعودی شد.

نیروهای امنیتی مغرب «حسن محمد ال ربیع» مخالف سعودی را در حالی که قصد سفر به ترکیه داشت، در فرودگاه مغرب دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

حساب کاربری «مدون قطیفی» در توییتر نوشت: «فعالان حقوق بشر در مقابل سفارت مغرب در برلین تجمع خواهند کرد و دستگیری حسن توسط مغرب و قصد این کشور برای تحویل وی به عربستان را محکوم کردند، این پویش ساعت 15:30 به وقت برلین، مقابل سفارت مغرب در برلین برگزار می شود

بر اساس گزارش «سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر»،آل ربیع یک سال و دو ماه پیش عربستان را مرتب و بدون اینکه تحت تعقیب امنیتی باشد، ترک کرد و پیش از ورود به مغرب واقامت 5 ماه در آنجا، میان اندونزی، عمان و چند کشور تردد داشت.

این سازمان تاکید کرد خروج وی پس از تشدید اقدامات به ویژه علیه خانواده‌اش صورت گرفت، زیرا نیروهای امنیتی سعودی با هدف دستگیری برادرش منیر به خانه وی یورش برده و خودسرانه برادر بزرگترش علی الربیعی را دستگیر کردند. این در حالی است که گمان می رود این دستگیری برای فشار بر برادرش منیر برای تسلیم کردن خود است.

این سازمان به حکم اعدام اخیر علیه برادرش، علی محمد ال ربیع، که از 7 فوریه 2021 به دلیل اتهامات ادعایی در بازداشت است، اشاره کرد.

این سازمان تاکید کرد «دستگیری حسن محمد آل ربیع در شرایطی رخ داد که رژیم سعودی شدیدترین شکنجه‌ها و بدرفتاری‌ها را انجام می‌دهد» و "دستگیری حسن و احتمال تحویل وی به عربستان، نقض قوانین بین المللی است". .

سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر اعلام کرد «تحویل آل ربیع ،همدستی برای نقض قوانین عادلانه است » و «این نقض حقوق به سوابق سیاه مغرب در همکاری سرکوبگرانه با عربستان سعودی اضافه می‌شود. خانواده آل ربیع را تحت شکنجه و حبس با احکام طویل المدت قرار می دهند و بعید نیست که وی به اعدام محکوم شود

در همین زمینه، اکانت «کمیته دفاع از حقوق بشر» در «توئیتر» تأکید کرد «مقامات مغرب در مصادره آزادی عقیده و بیان و نقض #حقوق_بشر با عربستان سعودی مشارکت می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها