آمادگی اسپانیا برای ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین

آمادگی اسپانیا برای ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین
چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 21:17

وزیر دفاع اسپانیا از آمادگی کشورش برای ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین خبر داد و پیشنهاد کرد کشورهای دیگر هم همین کار را انجام دهند.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا روز چهارشنبه در سخنانی از آمادگی کشورش برای ارسال تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان به اوکراین خبر داد و گفت بعد از موافقت آلمان متحدان ناتو نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند.

روبلز در مصاحبه با خبرگزاری افه اسپانیا گفت: مادرید در هماهنگی با متحدان غربی خود برای کمک به اوکراین در مقابل تهاجم روسیه اقدام خواهد کرد.

وی گفت: اسپانیا در چارچوب این هماهنگی مایل است با متحدان خود برای حمایت از اوکراین از جمله ارسال تانک‌های لئوپارد، آموزش استفاده از این تانک‌ها و همچنین کمک به نگهداری و تعمیر آنها همکاری کند.

در اواخر سال ۲۰۲۲، اسپانیا بزرگترین بسته تسلیحات خود را به اوکراین ارسال کرد. این کشور چهار سامانه دفاع هوایی هاوک ساخت آمریکا را نیز به اوکراین تحویل داده و برای ارسال دو سامانه دیگر وعده داده است.

از خدمات دیگر اسپانیا به اوکراین می‌توان به ارائه خدمات درمانی و پزشکی برای سربازان مجروح اوکراینی و آموزش آنها در پایگاه هوایی تولدو اشاره کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها