سیاستمدار آلمانی: ارسال تانک لئوپارد به اوکراین گامی به سمت جنگ جهانی سوم است

سیاستمدار آلمانی: ارسال تانک لئوپارد به اوکراین گامی به سمت جنگ جهانی سوم است
چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 11:51

همزمان با موافقت صدر اعظم آلمان برای ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد۲ به اوکراین،‌ رهبر چپ‌گرایان پارلمان این کشور،‌ با انتقاد از این تصمیم، آن را گامی به سمت جنگ جهانی سوم و مقدمه‌ برای یک فاجعه احتمالی دانست.

العالم - اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، دیتمار بارتش رئیس فراکسیون حزب چپ در پارلمان آلمان از تصمیم روز گذشته اولاف شولتس صدر اعظم این کشور مبنی بر موافقت برای ارسال تانک‌های جنگی لئوپارد۲ ساخت آلمان به اوکراین انتقاد کرد.

وی در گفت و گویی با هشدار نسبت به اینکه این تصمیم، بشریت را به جنگ جهانی سوم نزدیک‌تر می‌کند، تاکید کرد: با ارسال این تانک‌ها تابوی دیگری شکسته می‌شود؛ این اقدام ما را به سمت جنگ می‌برد نه صلح.

بارتش، تصمیم دولت شولتس را خطرناک توصیف کرد و افزود: فرستادن تانک‌های جنگی لئوپارد مقدمه ای برای وقوع فاجعه‌ای احتمالی خواهد بود.

این نماینده پارلمان آلمان همچنین با اشاره به تداوم درخواست‌های کی‌یف برای دریافت سلاح‌های تهاجمی، هشدار داد: اوکراین پس از این تانک‌ها به دنبال هواپیماهای جنگی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، روز گذشته رسانه‌های آلمانی به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که پس از ماه‌ها بحث و گفت‌وگو صدراعظم آلمان تصمیم گرفته است تا یک گروه از تانک های لئوپارد ۲ ای۶ را به اوکراین ارسال کند.

روسیه نیز پیشتر هشدار داده بود که چنین اقدامی (ارسال تانک و تجهیزات جنگی پیشرفته) ممکن است به واکنش این کشور در استفاده از سلاح‌های قوی‌تر منجر شود.

پربیننده ترین خبرها