در خاطرات پومپئو مطرح شده است؛ آمریکا تمام خواسته‌های موساد را اجرا می‌کند

در خاطرات پومپئو مطرح شده است؛ آمریکا تمام خواسته‌های موساد را اجرا می‌کند
چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 22:55

«مایک پومپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا کتاب خاطرات خود تحت عنوان "یک قدم به عقب برنگرد: مبارزه برای آمریکایی که دوست دارم" را منتشر کرد.

العالمدرگوشی

وزیر خارجه سابق آمریکا در این کتاب به شکلی عجیب، ضمن مدح محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، به جمال خاشقجی حمله کرد و قتل شنیع او را موجه دانست، وی در این کتاب به رابطه بسیار نزدیک آمریکا با رژیم صهیونیستی پرداخت و افشا کرد که کاخ سفید تمام خواسته‌های موساد را بدون چون و چرا اجرا می کند.

از مهمترین این خاطرات می توان به تماس تلفنی وی با یوسی کوهن رئیس سابق موساد برای حمایت از یک عملیات اسرائیلی اشاره نمود، پومپئو نام این عملیات را ذکر نکرد اما روزنامه اسرائیلی جروزالم پست منظور از آن را سرقت آرشیو هسته ای ایران در سال 2018 دانست.

همه می دانند که پومپئو بیش از کوهن، صهیونیست است و از ایران عقده دارد، اما از همه مهمتر آن است که این کتاب نشان دهنده رابطه بسیار نزدیک آمریکا و رژیم صهیونیستی است که فراتر از رابطه طبیعی دو دولت است، به این دلیل که پومپئو افشا کرد که هر آنچه رئیس موساد از وی خواسته را بدون چون و چرا اجرا کرده است و این نشان دهنده آن است که پومپئو و کوهن، نه دو مسئول در دو دولت بلکه دو عضو یک دولت واحد بوده اند.

صرف‌نظر از درستی یا نادرستی "این داستان"، ولی می‌توان با رابطه دوجانبه آمریکا و رژیم اشغالگر آشنا شد؛ رابطه‌ای میان "استان" و میان مرکز یا پایتخت، یا رابطه‌ای میان پایگاه نظامی و میان فرمانده کل نیروهای مسلح در کشورهایی که پایگاه متعلق به آنهاست. به بیانی بهتر، رابطه‌ای میان سرکرده یک باند و یکی از افرادش که موید این مقوله است که اسرائیل چیزی جز پایگاه پیشرو غرب در قلب جهان اسلام نیست و این پایگاه بدون حمایت غرب نمی‌تواند دوام بیاورد.

لذا این تصور که اسرائیل رژیمی مجزا از آمریکا است و آمریکا می‌تواند میان فلسطینیان و اسرائیل یا میان عرب‌ها و اسرائیل به صورت میانجی عمل کند؛ تصوری اشتباه است. "این داستان" پومپئو موید این واقعیت است که آمریکا همان اسرائیل است و اسرائیل همان آمریکا است و این واقعیت را جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به صراحت بیان کرد و گفت: اگر اسرائیل وجود نداشت، ما آن را اختراع می‌کردیم.

پربیننده ترین خبرها