پشت پرده سناریوی بن سلمان برای تغییر ساختار عربستان

پشت پرده سناریوی بن سلمان برای تغییر ساختار عربستان
پنج‌شنبه 6 بهمن 1401 - 13:58

کارشناسان بر این باورند که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از رویدادهای تفریحی برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات داخلی استفاده می کند.

العالم - عربستان سعودی

سناریوی بن سلمان عبارت است از اجرای مراسم‌های تفریحی و مبتذل برای بهبود وجهه خود در مقابل غرب و در همین راستا ولیعهد سعودی هرگونه صدای مخالف را به شدت سرکوب می کند و در راس اقدامات خود در راستای حضور طولانی‌تر در قدرت به عادی سازی رابطه خود با رژیم اشغالگر صهیونیستی پرداخته است.

محمد بن سلمان در تلاش است به هرنحو ممکن صدای مخالفان را خاموش کند، زیرا صدای مخالف با انتقاد از پروژه بن سلمان که قصد ضربه زدن به کل تشکیلات و بافت مذهبی جامعه عربستان سعودی دارد، خاطرنشان می‌نماید که ساختار اجتماعی عربستان سعودی بر پایه های مذهبی استوار است و ضربه زدن به پایه های مذهبی، حاکمیت در عربستان سعودی را متزلزل کرده و در آستانه فروپاشی قرار می‌دهد، بنابراین بن سلمان تلاش می‌کند با حذف هر طبقه تأثیرگذار در جامعه از صحنه سیاست، به طور مطلق و به تنهایی دولت را اداره کند.

سناریوی بن سلمان در سوء استفاده از پرپایی برنامه های ورزشی و مهمانی‌های تفریحی به نتیجه نمی‌رسد، زیرا در میان شهروندان عربستانی گروهی وجود دارند که هر نوع انحطاط اخلاقی و فساد در عربستان سعودی را رد می‌کنند، بنابراین فضای داخلی عربستان به سمت انفجار و عواقب غیر قابل تصور پیش می‌رود.

تلاش بن سلمان برای مشغول کردن جوانان و زنان از طریق فساد و فعالیت های سرگرم کننده، آبروی خانواده سلطنتی سعودی را از بین می برد به خصوص که وی پیرامون انتخاب ترکی آل شیخ برای ریاست اداره سرگرمی این گونه توضیح داد که این کار تعمّداً صورت گرفته است زیرا وی از سوی خانواده پدری دارای نسبت خانوادگی با محمد عبد الوهاب است.

در حقیقت ولیعهد سعودی با این گفته خواست این پیام را به غرب برساند که وهابیت در سال 2023 میلادی (1401 هـ.ش.) به وهابیت جدید تبدیل شده است و مبتنی بر برپایی مهمانی های مختلط و رواج سرگرمی های فسادآور است.

محمد بن سلمان در وضعیت ناراحتی روحی و ترس دائمی از شورش در خانواده سلطنتی، زندگی می‌کند، بنابراین همواره سعی دارد با منحرف کردن مردان و زنان جوان عربستانی، به غرب پیام دهد که در حال شبیه سازی جامعه عربستان به الگوی غربی است. در این راستا فراوان تلاش کرده که بنیان خانواده را در این کشور نابود کند.

وی مهمانی های سرگرم کننده و مروّج فساد و همجنس گرایی را برپا می کند که مشغله والدین در جامعه امروز عربستان شده است چرا که با رد این قبیل مهمانی ها، برای نجات فرزندانشان از باتلاق فساد تلاش می کنند.

مسابقات ورزشی با هزینه های هنگفت توسط بن سلمان به منظور سرپوش گذاشتن بر فساد اقتصادی وی برگزار می شود؛ به خصوص که وی بسیاری از شرکت ها را به در انحصار خود درآورده است.

سیاستمداران غربی نیز تنها به این خاطر از اقدامات خصمانه بن سلمان علیه حقوق بشر، هر از گاهی شکوه و شکایت می کنند که بتوانند اسلحه بیشتری به وی بفروشند و در حقیقت از بن سلمان رشوه دریافت کنند. برای سیاستمداران غربی تنها پول مهم است و نه حقوق بشر!

از سوی دیگر، سوء استفاده محمد بن سلمان از پول مردم عربستان و هدر دادن بیت المال برای انعقاد قراردادهای هنگفت ورزشی بازهم ادامه خواهد یافت تا مردم از قدرت و سیاست فاصله بگیرند.

سرپوش گذاشتن رسانه های غربی بر اقدامات محمد بن سلمان علیه حقوق بشر در یمن و جنایاتش در این کشور و همچنین سرکوب مخالفان داخلی نفعی به حال او نخواهد داشت. در حال حاضر بیش از سه هزار زندانی سیاسی به اتهامات واهی در زندان های آل سعود به سر می برند که رسانه های غربی با سرپوش گذاشتن بر سیاست ارعاب بن سلمان، تنها به اقدامات وی در جهت گسترش برنامه های سرگرم کننده در جامعه عربستان می پردازند تا افکار عمومی در جامعه عربستان را از حقیقت آن چه در حال رخ دادن است، منحرف سازند.

پربیننده ترین خبرها