تداوم نقض حقوق بشر در عربستان سعودی

دوشنبه 3 بهمن 1401 - 09:42

حساب کاربری «زندانیان عقیدتی» در توییتر، کلیپی از محمد الربیعه، فعال عربستانی منتشر کرد که به دلیل اظهار عقیده خود نزدیک به دو سال است در بازداشت به سر می برد.

العالم - عربستان سعودی

حساب کاربری «زندانیان عقیدتی» در توئیتی درباره محمد الربیعه، فعال عربستانی نوشت: « فعال حقوقی محمد الربیعه به دلیل ابراز عقیده و فعالیت‌های حقوق بشری‌اش در حمایت از حقوق زنان نزدیک به دو سال است در بازداشت به سر می‌برد.» این حساب خواستار آزادی محمد الربیعه شد.

در فیلم منتشر شده حساب کاربری «زندانیان عقیدتی» محمد الربیعه در باره نبود ابتدایی ترین مسائل حقوق بشر در عربستان و موضوعاتی نظیر «آزادی زنان، تشکیل سازمان های حقوق بشر برای حمایت از زنان و حق رانندگی برای آنها» صحبت می کند.

مقامات سعودی در ماه مه 2018 میلادی (11 اردیبهشت 1397 هـ.ش.) کمپین دستگیری فعالان از جمله «محمد الربیعه» را به راه انداخته بودند و او و دیگر کنشگران مدنی را به ارتباط مشکوک با احزاب خارجی به خاطر حمایت این احزاب از فعالیت‌هایشان متهم کردند.

همچنین در این کمپین اتهام هایی همچون «تلاش برای استخدام افراد مشغول به کار در پست های حساس دولتی و حمایت مالی از عناصر متخاصم خارج از کشور با هدف تضعیف امنیت و ثبات مملکت پادشاهی عربستان سعودی، تضعیف آرامش اجتماعی و انسجام ملی» علیه این فعالان در فضای مجازی مطرح شد.

پربیننده ترین خبرها