خفقان دموکراسی آمریکایی برای منتقدان «رژیم صهیونیستی»

خفقان دموکراسی آمریکایی برای منتقدان «رژیم صهیونیستی»
شنبه 8 بهمن 1401 - 10:48

اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، ایلهان عمر، نماینده مسلمان آمریکایی را به دلیل انتقاد از سیاست «رژیم صهیونیستی» در قبال مردم فلسطین، از کمیته امور آفریقا در کنگره کنار گذاشتند.

العالم - آمریکا

از آنجایی که جمهوری خواهان در نوامبر گذشته (آبان ماه) کنترل مجلس نمایندگان را در دست گرفتند، کوین مک کارتی «رهبر اکثریت مجلس» قول داد که تلاش خواهد کرد تا ایلهان عمر عضو مسلمان کنگره آمریکا را از کمیته امور آفریقا در کنگره کنار بگذارد، و در بیانیه مطبوعاتی خود تصریح کرد: «به یاد دارم که او در مورد اسرائیل چه گفت. من سال گذشته قول دادم که او دیگر در بخش امور خارجی نباشد و به این قول وفا می‌کنم.»

این خبر مؤید این حقیقت مسلم است که «لابی صهیونیستی» در آمریکا به طرز وحشتناکی نه تنها نخبگان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فکری این کشور، بلکه حتی همه موسسات و نهادهای دولتی را از رئیس جمهور گرفته تا آخرین عضو رسمی دولت، همچنین اعضای مجلس نمایندگان و سنا را تحت کنترل دارد.

نکته قابل توجه در این خبر این است که مک کارتی نه تنها سعی در انکار این اقدام نژادپرستانه نکرد، بلکه با خوشحالی فراوان و در مقابل چشم بینندگان اعلام کرد که وی در پشت صحنه حذف ایلهان عمر قرار داشته است و صحبت هایش مؤید کارگردانی او در این قضیه است. سخنان کارتی در حقیقت خطاب به لابی صهیونیستی بود که رسماً اظهار داشت از هیچ تلاشی برای دفاع از «رژیم صهیونیستی» دریغ نمی‌کند، حتی اگر این "انجام وظیفه" برای لابی صهیونیست ها به قیمت «لگدمال کردن دموکراسی» تمام شود که آمریکا مدعی است رهبر و پیشتاز آن در جهان است.

کارتی با بیان کردن این سخن که «به قول خود در باره کنار گذاشتن ایلهان عمر از کمیته امور آفریقا عمل کرده است» در مقابل سایر اعضای کنگره، نشان داد که او نیک می داند آنها منتظر چنین اقدامی از سوی وی بودند؛ بدین معنا که بقیه نمایندگان نیز در رابطه با قضیه ایلهان عمر کاملاً هم نظر کارتی هستند.

این تصویری واقعی و بدون روتوش از «دموکراسی به سبک آمریکایی» است که ابعاد آن تعیین کننده نگرش شهروندان آمریکایی نسبت به «رژیم صهیونیستی» است. دموکراسی در آمریکا آغوشش برای حامیان این رژیم باز است اما از منتقدان صهیونیست ها بسیار عصبانی می شود، مانند برخورد با ایلهان عمر، علیرغم این که این شخص از سیاست های آمریکا در جهان به شدت دفاع می کند.

پربیننده ترین خبرها