آیا کشتار صهیونیست ها در جنین، فصل تازه ای از نبرد با رژیم اشغالگر را رقم زده است؟

آیا کشتار صهیونیست ها در جنین، فصل تازه ای از نبرد با رژیم اشغالگر را رقم زده است؟
شنبه 8 بهمن 1401 - 14:16

غزه با حمله موشکی به شهرک های صهیونیست نشین اطراف، وارد خط دفاع از کرانه باختری شد؛ تا بار دیگر معادله ثابت و غیر قابل بحث "وحدت میادین" را به اشغالگران یادآوری کند.

العالم - نظرکده

از سوی دیگر علاوه بر واکنش مقاومت در غزه، شهروندان فلسطینی ساکن اراضی اشغال شده در سال 48 هم در واکنش به جنایت کشتار اردوگاه جنین به میدان آمده و یک جوان اهل قدس، عملیات تلافی جویانه در قدس اشغالی را رقم زد.
یورش نظامیان صهیونیست طی روز پنج‌شنبه (6 بهمن ماه 1401) به اردوگاه «جنین» در شمال کرانه باختری که طی آن ۹ فلسطینی شهید و ۲۰ دیگر مجروح شدند، به دنبال این جنایت، یک جوان فلسطینی یک روز بعد در عملیات عصر دیروز (جمعه 7 بهمن ماه 1401) در قدس – که خود در این عملیات به شهادت رسید – 8 صهیونیست را کشته و 12 نفر دیگر را مجروح کرد. گروه‌های فلسطینی اینعملیات شهادت طلبانه را انتقام شهدای جِنین عنوان کردند.

تحلیل گران سیاسی معتقدند که نظامیان رژیم صهیونیستی هر بار که احساس می کنند موجودیت و چنبره شان بر خاک فلسطین به خطر افتاده است، چنین فجایعی را علیه ملت فلسطین مرتکب می شوند.

این تحلیل گران معتقدند که اردوگاه جنین از سال 2002 تبدیل به خاری در چشم رژیم صهیونیستی شده و به لطف رزمندگان مقاومت و گردان جنین، تقریبا آزاد شده است.

تحلیل گران سیاسی بر این باورند که فاجعه کشتار جنین پیامدهای مهم و تعیین کننده ای در سطوح نظامی و سیاسی خواهد داشت حتی شاید تشکیلات خودگردان را وادار کند به هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر پایان دهد.

تحلیل گران به این نکته اشاره کرده اند که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر ماهیت افراطی بودن و ارتکاب چنین جنایاتی در حق ملت فلسطین با بحران جدید رو برو شود. آنها تصریح کرده اند که رویارویی با رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و کلا خاک فلسطین منحصر نمی شود بلکه پیامدهای منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.

تحلیل گران سیاسی معتقدند که آمریکا کابینه نتانیاهو را برای عقب نشینی از رویکرد وحشیانه در برابر ملت فلسطین تحت فشار قرار خواهد داد و اگر چنین نشود، این رژیم به طور قطع ناچار به برگزاری انتخابات دیگری برای تعیین کابینه جدید خواهد شد.

رهبران جهاد اسلامی هم خاطرنشان کرده اند که مقاومت در غزه پس از فاجعه کشتار جنین با شلیک چند فروند موشک به شهرک های اطراف غزه، حرف آخر را زده و اعلام کرده است که مقاومت در برابر جنایات و تجاوزات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین ساکت نمی نشیند.

رهبران جهاد اسلامی همچنین به شکل گیری نوع اجماع ملی برای پاسخ دادن به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین، به رغم تلاش های رژیم اشغالگر برای جدا کردن غزه و مقاومت از باقی بخش های فلسطین رسیده اند. آنها تأکید می کنند که گروه های مقاومت در غزه اجازه ایجاد تفرقه بین گروه های مقاومت و دست اندازی بر کرانه باختری را نمی دهند.

از سوی دیگر کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که اردوگاه جنین، حلقه اتصال مقاومت است و به همین دلیل است که همواره مورد حمله مستقیم رژیم صهیونیستی قرار می گیرد. آنها خاطرنشان کرده اند که نظامیان صهیونیستی در جنایت اخیر خود، قصد داشتند با حمله برق آسا به اردوگاه جنین، تعدادی از شهروندان فلسطینی را ربوده یا ترور کنند اما با دیوار محکم مقاومت برخورد کردند.

به گفته این گروه از کارشناسان، نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به اردوگاه جنین قصد داشتند ترس و وحشت را در دل فلسطینی ها بکارند و از گروه های مقاومت چون عرین الاسود در نابلس و مقاومت غزه زهر چشم بگیرند اما دیدند که جنین از حیث تسلیحات و مقاومت و قدرت پایداری چیزی از غزه کم ندارد.

کارشناس مسائل رژیم اشغالگر همچنین تأکید کرده اند که غزه حامی و پشتیبان واقعی مقاومت جنین است به طوری که طرف 24 ساعت گذشته اصل خون در برابر خون و گلوله باران در برابر گلوله باران را به رژیم صهیونیستی ثابت کردند.

پربیننده ترین خبرها