عملیات قدس تثبیت معادله پاسخ فلسطین به جنایات رژیم اشغالگر بود

شنبه 8 بهمن 1401 - 14:43

در عملیات روز جمعه (7 بهمن ماه 1401) یک جوان فلسطینی در شمال قدس اشغالی 8 شهرک نشین صهیونیست کشته و 12 نفر دیگر مجروح شدند که حال 6 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

یک روز پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و ارتکاب جنایت در این اردوگاه که به شهادت 9 فلسطینی منجر شد، قدس با عملیاتی بزرگ پاسخ این جنایت را داد؛ یک جوان فلسطینی اهل قدس به نام خیری علقم، 21 ساله گروهی از شهرک نشینان صهیونیست را نزدیک یک کنیسه یهودی در شهرک نبی یعقوب زیر آتش گرفته و با تیراندازی به سوی آنها ظرف 20 دقیقه تعدادی از آنها را کشت و شماری دیگر را مجروح کرد. خود وی نیز در این عملیات به شهادت رسید.

پلیس رژیم صهیونیستی این عملیات را دشوارترین عملیات از سال های گذشته نامیده و گفته است که مجری آن هیچ گونه سابقه امنیتی نداشته است. لذا شروع به تقویت تدابیر امنیتی کرده و منطقه را منطقه بسته اعلام کرد. ارتش این رژیم نیز به ایجاد پست های ایست و بازرسی در همه مسیرهای منتهی به قدس اشغالی در شمال و جنوب کرانه باختری مبادرت کرد.

این عملیات صهیونیست ها را در شوک فرو برد. صهیونیست ها ایتمار بن گویر، وزیر امنیت این رژیم را مورد حمله قرار داده و او را مسئول این عملیات معرفی کردند.

در این بین موجی از شادی شهرهای فلسطین را از نابلس تا جنین در کرانه باختری و شهرهای غزه در بر گرفت.

گروه های فلسطینی این عملیات تلافی جویانه را مورد تأیید و تمجید قرار دادند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس به شبکه خبری العالم گفت: این عملیات در قلب قدس اشغالی مهر تأییدی بود بر این معادله که مقاومت و ملت ما همواره برای مقابله با اشغالگران آماده اند. صبح دیروز (جمعه) قسام پاسخ جنایت رژیم اشغالگر را داد و امروز (شنبه) نیز پاسخ بزرگتر و مهمتر از مرکز شهر قدس اشغالی به این جنایت داده شد تا به رزیم اشغالگر ثابت کند که ما در مقابل جنایات این رژیم ساکت نمی نشینیم.

جنبش فتح نیز اعلام کرد که ملت فلسطین ناتوان نیست و این اوضاع نتیجه حتمی جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی هاست.
یورش نظامیان صهیونیست طی روز پنج‌شنبه (6 بهمن ماه 1401) به اردوگاه «جنین» در شمال کرانه باختری که طی آن ۹ فلسطینی شهید و ۲۰ دیگر مجروح شدند، به دنبال این جنایت، یک جوان فلسطینی یک روز بعد در عملیات عصر دیروز (جمعه 7 بهمن ماه 1401) در قدس – که خود در این عملیات به شهادت رسید – 8 صهیونیست را کشته و 12 نفر دیگر را مجروح کرد. گروه‌های فلسطینی اینعملیات شهادت طلبانه را انتقام شهدای جِنین عنوان کردند.

در همین حال خضر شاهین خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس با ارسال تصاویری، از عملیات مسلحانه صبح امروز (شنبه) یک فلسطینی در شهرک سلوان در قدس خبر داد که طی آن دو صهیونیست زخمی شدند.

رسانه های صهیونیستی گزارش داده اند که عامل تیراندازی در شهرک سلوان در قدس، یک نوجوان 13 ساله فلسطینی است که مورد اصابت گلوله قرار گرفته، زخمی و بازداشت شده است.

پربیننده ترین خبرها