کمپین رفع محاصره علیه سوریه و افشای تروریسم اقتصادی آمریکایی

کمپین رفع محاصره علیه سوریه و افشای تروریسم اقتصادی آمریکایی
شنبه 8 بهمن 1401 - 23:08

آمریکا به جنگ ظالمانه علیه ملت سوریه با همدستی با رژیم های مرتجع عربی و رژیم صهیونیستی از طریق ارسال دهها هزار تروریست تکفیری از نقاط مختلف جهان به سوریه اکتفا نکرد بلکه منابع و ثروتهای سوریه را نیز غارت کرد و محاصره ای ظالمانه حتی در زمینه اقلام دارویی علیه این ملت اعمال کرد.

العالم ـ کشکول

آمریکا نتوانست از طریق جنگ، میان ملت سوریه، ارتش و دولت شکاف و اختلاف ایجاد کند؛ زیرا ملت همواره حامی دولت و ارتش بوده است از این رو جام خشم خود را بر ملت سوریه خالی کرد و با اعمال تحریم های اقتصادی یکجانبه و سرقت منابع و ثروتهای آن به دنبال آن است تا مردم سوریه در برابرش سرتسلیم خم کنند. قانون قیصر فقط یکی از مراحل جنگ علیه ملت سوریه با ابزارهای اقتصادی است.

ناظران جنگ سوریه اتفاق نظر دارند که اشغال خاک سوریه توسط آمریکا و تحریم های آمریکایی و اروپایی علیه دمشق، نه تنها مردم این کشور را از بهره برداری از منابع نفتی خود باز می دارد بلکه آنها را حتی از کشتزارهایشان که پیش از این تمام منطقه را تامین می کرد، محروم می سازد.

تروریسم اقتصادی آمریکا ملت سوریه را حتی از دارو محروم کرد. دفتر موسوم به صنعت و امنیت وزارت تجارت آمریکا به بهانه تحریم های نامشروع آمریکایی بخش بهداشت و درمان سوریه را هدف گرفت و محدودیت های مضاعفی در زمینه فروش تجهیزات و یا ارائه خدمات و کمک ها به برخی بیمارستانهای خصوصی و دولتی سوریه اعمال کرد. این مساله بار دیگر بر ادعاهای دولت آمریکا در زمینه وجود برخی موارد استثنایی با اهداف انساندوستانه در این تحریم ها خط بطلان کشید.

تروریسم اقتصادی که آمریکا علیه ملت سوریه بکار می برد پیامدهای فاجعه بار آن کمتر از تبعات جنگ ظالمانه علیه سوریه نیست، این تحریم ها سبب شد تا گروهی یک کمپین عربی و بین المللی به منظور رفع محاصره علیه سوریه و برای رسوا کردن اقدامات غیرانسانی و غیراخلاقی آمریکا و رصد پیامدهای این اقدامات بر زندگی مردم سوریه راه اندازی و تلاش کنند تا در دادگاه بین المللی علیه دولت آمریکا به اتهام ارتکاب جنایتهای کشتار جمعی شکایت کنند.

این کمپین خواستار تعامل مثبت با تمام ابتکارهایی شد که برای تشکیل جبهه جهانی مقابله با محاصره ملت های جهان دعوت می کنند. همچنین این کمپین تاکید دارد که تبعات اسف بار این محاصره نه فقط سوریه بلکه تمام مناطق همجوار آن بویژه لبنان که از پیامدهای محاصره بر سوریه بویژه در عرصه انرژی و فرآورده های نفتی رنج می برد، شامل می شود.

پربیننده ترین خبرها