واکنش دمشق به ادعای سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

واکنش دمشق به ادعای سازمان منع سلاح‌های شیمیایی
يکشنبه 9 بهمن 1401 - 00:11

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای به گزارش تیم تحقیقات سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و ادعای آن درباره استفاده دولت این کشور از گازهای سمی در حمله به منطقه «دوما» واکنش نشان داد.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای گزارش تیم تحقیقات سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در خصوص استفاده دولت سوریه از گاز کلر در حمله به منطقه «دوما» در آوریل ۲۰۱۸ را رد کرد و آن را فاقد دلایل علمی دانست.

در این بیانیه آمده است که این گزارش فاقد شواهد علمی و عینی است و هیچ فرد عاقل و متخصصی ممکن نیست که به نتایج گمراه‌کننده تهیه‌کنندگان این گزارش دست یابد زیرا مشاهدات عینی کارشناسان و بازرسان سابق و باتجربه این سازمان در گزارش مذکور نادیده گرفته شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، در این بیانیه آمده است: «این گزارش گمراه‌کننده برای سوریه غافلگیرکننده نبود و بار دیگر درستی موضع دمشق در خصوص گزارش‌های سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را که همگی فاقد اعتبار بودند، ثابت کرد».

وزارت خارجه سوریه همچنین همه کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمایی و سازمان ملل خواست تا به مسئولیت خود برای حفظ استقلال، اعتبار و آینده این سازمان عمل کرده و به آمریکا و برخی کشورهای عربی اجازه ندهند که با سیطره بر این سازمان، ایفای نقش و عملکرد آن را سیاسی کرده و از آن برای تحقق اهداف سیاسی خود استفاده کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها