عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

روابط تهران ـ باکو دیرینه است/صهیونیست‌ها نمی توانند از حادثه سفارت آذربایجان سوء استفاده کنند

روابط تهران ـ باکو دیرینه است/صهیونیست‌ها نمی توانند از حادثه سفارت آذربایجان سوء استفاده کنند
يکشنبه 9 بهمن 1401 - 15:56

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روابط تهران و باکو را دوستانه و دیرینه توصیف و خاطرنشان کرد: هیچ عاملی نمی تواند در روابط دو کشور خللی وارد کند و حتی رژیم صهیونیستی هم نمی تواند از حادثه سفارت جمهوری آذربایجان سوء‌استفاده سیاسی کند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

یعقوب رضازاده در مورد حادثه سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفت: ایران با ملت و دولت جمهوری آذربایجان روابط دوستانه دیرینه دارد و از نظر زبانی، فرهنگی و دین هم مشترکات زیادی با این کشور داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بروز حادثه در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران موجب تاثر و تاسف همگان شد؛ این حادثه به دلیل یک اختلاف شخصی و دلایل خانوادگی بوده است که در رسانه‌ها در این مورد توضیحات لازم داده شد و نباید دستمایه رفتارهای احساسی شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی که با ایرنا گفت وگو کرده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ابعاد این موضوع را با دقت بررسی کرد و اکنون نیز به صورت مشترک با مسئولان جمهوری آذربایجان در حال بررسی موضوع است تا همانطور که عامل اصلی وقوع حادثه مشخص شد، ریشه‌ها و حاشیه‌های آن نیز روشن شود.

رضازاده ابراز امیدواری کرد که مسوولان جمهوری آذربایجان با سعه صدر در این موضوع تصمیم گیری کنند و گفت: اعضای سفارت جمهوری آذربایجان نباید اجازه دهند که دشمنان دو ملت از این حادثه سوء استفاده کنند.

ساعت هشت صبح روز جمعه هفتم بهمن ماه یک دستگاه خودروی پراید با توقف مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و پس از به‌کار گیری سلاح موفق به ورود به داخل ساختمان سفارت شد و یک فرد از جمهوری آذربایجان کشته و ۲ نفر را مجروح کرد. بررسی ها نشان می دهد که عامل این حادثه انگیزه شخصی از این حمله داشته است و بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، این متهم فروردین ماه امسال شکایت‌ مفقودی همسرش را که اهل باکو بوده، در ارومیه ثبت کرده است.

پربیننده ترین خبرها