کرملین: پوتین آماده تماس با شولتس، صدر اعظم آلمان است

کرملین: پوتین آماده تماس با شولتس، صدر اعظم آلمان است
يکشنبه 9 بهمن 1401 - 18:29

آلمان پس از ایالات متحده، دومین کشور بزرگ تأمین کننده سخت افزار نظامی برای اوکراین محسوب می شود.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، سخنگوی کرملین روز یکشنبه به خبرگزاری دولتی ریا گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آماده تماس با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان است گرچه زمانی برای تماس تلفنی با او برنامه ریزی نشده است.

آلمان که پیشتر یکی از مخالفان اصلی در غرب برای ارائه تانک های مدرن به اوکراین برای کمک به مقابله با روسیه بود، هفته گذشته اعلام کرد 14 تانک لئوپارد 2 خود را به کی‌یف خواهد فرستاد و همچنین محموله های لئوپارد سایر کشورهای اروپایی را تایید خواهد کرد. این اعلام که مدت کوتاهی پس از آن با تعهد ایالات متحده برای ارسال تانک های M1 آبرامز به کی‌یف همراه شد، کرملین را خشمگین کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این خصوص گفت: «در حال حاضر، هیچ مذاکره توافق شده ای (با شولتس) در برنامه نیست. پوتین برای تماس آماده بوده و خواهد بود.»

روزنامه برلین تاگس اشپیگل در مصاحبه ای که روز یکشنبه منتشر شد، با نقل قول از شولتس نوشت: «من نیز بار دیگر با پوتین صحبت خواهم کرد - زیرا صحبت کردن ضروری است.»

وی افزود: «وظیفه پوتین است که نیروهایش را از اوکراین خارج کند تا به این جنگ هولناک و بی‌معنا پایان دهد که جان صدها هزار نفر را گرفته است.»

سخنگویان شولتس برای اظهارنظر در این خصوص در دسترس نبودند. وی در حال حاضر در آمریکای جنوبی به سر می برد.

پوتین و شولتس آخرین بار در اوایل دسامبر با یکدیگر تلفنی صحبت کردند. رهبر روسیه در آن زمان گفت که خط آلمان و غرب در مورد اوکراین «مخرب» است و از برلین خواست در رویکرد خود تجدید نظر کند.

بر اساس گزارش موسسه کیل برای اقتصاد جهانی، آلمان پس از ایالات متحده، دومین کشور بزرگ تأمین کننده سخت افزار نظامی برای اوکراین است و بالاتر از دیگر قدرت های اروپایی مانند فرانسه و انگلستان قرار می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها